От 10-15 години в България няма отнет лиценз на таксиметрова компания
От 10-15 години в България няма отнет лиценз на таксиметрова компания / снимка: Sofia Photo Agency, архив
От 10-15 години в България няма отнет лиценз на таксиметрова компания
65503
От 10-15 години в България няма отнет лиценз на таксиметрова компания
  • От 10-15 години в България няма отнет лиценз на таксиметрова компания

Психотест за самоконтрол и агресия, ежегодна справка за шофьорското състояние от КАТ и свидетелство за съдимост, временно отнемане на удостоверението за водач на лек таксиметров автомобил. Това са само част от мерките за повишаване на безопасността на движението по пътищата при осъществяване на таксиметров превоз, които бяха предложени на заседанието на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения.

Нито едно отнето разрешение за осъществяване на дейност на таксиметрова компания не е отнето в България в последните 10-15 години, съобщи по време на обсъждането изпълнителният директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” Валентин Божков. Той обаче уточни, че в момента тече процес за отнемане на лиценза на една от компаниите.

На днешната дискусия присъстваха още зам.-министърът на транспорта Георги Тодоров и представители на таксиметровия и автобусния бранш. Тодоров предложи да не се разрешава лица със съдебно минало да бъдат водачи на таксиметрови автомобили. Той информира, че министерството е подготвило пакета от мерки за промени, които ще бъдат съгласувани и с Министерство на финансите.

Според Тодоров всички таксиметрови компании трябва да разполагат със свидетелство за съдимост на своите служители с оглед на това да има по-разумен контрол от страна на държавните органи.

Депутатите обърнаха внимание на проблема с превенцията и за абсолютна безкомпромисност по отношение на контрола и на високите скорости. Проверката е показала, че с години - по 5-6 и повече, не са проверявани водачи на таксита за употреба на алкохол - нито във фирмите, нито на улицата.

От бранша също поставиха остро въпросите за обезопасяване на спирките и цялостната организация на движението в града по отношение на таксиметровия и на обществения транспорт. Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, коментира, че повечето от таксиметровите шофьори дори нямат трудови договори.