Тласкачът "Панайот Волов" потъна наполовина във водите на река Дунав при Русе. Това стана в лимана, където корабът е бил на ремонт. Той е част от флота на Параходство "Българско речно плаване", Корабът, който е на 52 години, е потънал на 9 февруари, като веднага е била уведомена дирекция „Речен надзор“-Русе. Институциите не са съобщили публично за инцидента, тъй като тласкачът се е намирал извън плавателния път и не е пречил на движението на корабите.
Заради ледохода по Дунав се препоръчва ограничаване на корабоплаването
Вследствие на ледовете се е образувала пробойна, от която нахлува вода. "Отидохме група инспектори да проверим за какво става въпрос, имаше служители от Параходство БРП, които се мъчеха да овладеят положението. На следващия ден установихме, че не може да бъде преустановено нахлуването на вода и взехме мерки по отношение на ограничаване на замърсяването във вътрешния воден басейн. Имаше известни затруднения, тъй като около авариралия кораб имаше доста лед, но успяхме да поставим бонови заграждания за ограничаване на нефтоводните смеси “, обясни директорът на „Речен надзор“-Русе Иван Жеков.
След топенето на ледовете по реката обаче са се появили мазутни петна. Рибари са ги видели, усетили са и неприятна миризма, която гони рибата, и са подали сигнал в екоинспекцията. Така става ясно за случилия се 20 дни по-рано инцидент.
Екоинспекторите са отишли на място, но тъй като територията на лимана е в компетенциите на дирекция „ Речен надзор“, са препратили сигнала към тях.
Засега никой не се ангажира с прогноза кога ще бъде изваден корабът от лимана. Най-напред трябва да се локализира мястото, откъдето нахлува водата, и да се затворят пробойните. Това може да стане едва, когато нивото на реката се понижи, коментират специалисти.
Заради ледохода по Дунав се препоръчва ограничаване на корабоплаването
Вследствие на ледовете се е образувала пробойна, от която нахлува вода. "Отидохме група инспектори да проверим за какво става въпрос, имаше служители от Параходство БРП, които се мъчеха да овладеят положението. На следващия ден установихме, че не може да бъде преустановено нахлуването на вода и взехме мерки по отношение на ограничаване на замърсяването във вътрешния воден басейн. Имаше известни затруднения, тъй като около авариралия кораб имаше доста лед, но успяхме да поставим бонови заграждания за ограничаване на нефтоводните смеси “, обясни директорът на „Речен надзор“-Русе Иван Жеков.
БГНЕС
БГНЕС
Засега никой не се ангажира с прогноза кога ще бъде изваден корабът от лимана. Най-напред трябва да се локализира мястото, откъдето нахлува водата, и да се затворят пробойните. Това може да стане едва, когато нивото на реката се понижи, коментират специалисти.