Забрана на автомобилите с традиционни двигатели след 14 години. Това предложи Европейската комисия като част от плана за реализиране на мащабната "Зелена сделка", посочва NOVA.
Европейската комисия изнесе цял набор от предложения за промени в енергетиката, транспорта и данъчната политика. Те целят да направят по-екологични редица ключови сектори, като производството на автомобили и авиацията. Крайната цел е драстично да се намалят вредните емисии, изхвърляни в атмосферата.
Ако влязат в сила, мерките ще вдигнат сметките за отопление и цените на самолетните билети. Забраната за продажбата на традиционните коли трябва да влезе от 2035 година.
„Дългосрочната цел от самото начало беше и остава да направим Европа първият климатично неутрален континент на света. И също - да изработим стратегия как да го постигнем. Когато започнахме, не всички бяха съгласни и имаше разпалени дебати. Но към днешна дата извървяхме дълъг път. Вече всички споделяме усещането, че преследваме една цел. Знаем каква е посоката и какво трябва да бъде направено”, посочи председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен.
Европейската комисия изнесе цял набор от предложения за промени в енергетиката, транспорта и данъчната политика. Те целят да направят по-екологични редица ключови сектори, като производството на автомобили и авиацията. Крайната цел е драстично да се намалят вредните емисии, изхвърляни в атмосферата.
Ако влязат в сила, мерките ще вдигнат сметките за отопление и цените на самолетните билети. Забраната за продажбата на традиционните коли трябва да влезе от 2035 година.
„Дългосрочната цел от самото начало беше и остава да направим Европа първият климатично неутрален континент на света. И също - да изработим стратегия как да го постигнем. Когато започнахме, не всички бяха съгласни и имаше разпалени дебати. Но към днешна дата извървяхме дълъг път. Вече всички споделяме усещането, че преследваме една цел. Знаем каква е посоката и какво трябва да бъде направено”, посочи председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен.