Държавата е лишена от пътно поддържане реалистично в следващите от 6 до 7 месеца. Това е времето, технологично необходимо, да се проведе една обществена поръчка. Накърнен и застрашен е общественият интерес и здраве, заяви заместник-министърът на финансите Андрей Цеков по време на извънреден брифинг във връзка с прекратените от АПИ поръчки за ремонт и поддръжка на пътища.
Предпоставя се, че пътната поддръжка следва да продължи да се изпълнява по настоящите договори. Самите те страдат от редица пороци, заяви Цеков. По думите му, действията и бездействията на Агенция „Пътна инфраструктура” на практика изчегъртват всеки един опит за оздравяване на държавната политика в областта на пътищата.
МС сигнализира: АПИ е прекратила всички нови поръчки за ремонт и поддръжка на пътищата
Той заяви, че заради констатираните нарушения следва да се търси административна и наказателна отговорност на отговорните лица.
АПИ поддържа една порочна система, допълни зам.-министърът на финансите, давайки няколко примера:
По инхаус процедури в последните години са възложени дейност и в последствие превъзложени на стойност над 3,6 млрд. лева. Налице са и данни за манипулиране на процедури за възлагане на обществени поръчки. Разходваният обществен ресурс надвиша дори прогнозните стойности на самите обществени поръчки, съобщи Цеков и добави, че най-пресният пример е възлагането магистралата Русе – Велико Търново.
Той отбеляза и нарушения по рамковите споразумения за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа. От 2019 до началото на 2021 г. са сключени 34 договора за 757 млн. лева за общ ремонт и поддръжка.
Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Ивайло Стайков посочи, че е разбрал за мотивите на пътната агенция от изнесената информация в интернет и не е присъствал на разговори, водени за това защо се налага прекратяването на процедурите.
Депутатът от „Продължаваме Промяната“ Настимир Ананиев, който е и председател на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, заяви, че комисията предстои да заседава извънредно по темата, за да търси решение на проблема.
„Искаме да се разплатим, но с коректния бизнес. Това са около 20% от заданията, които са проверени. Другите трябва да бъдат проверени от ДНСК. Трябва да се провери по какъв начин се е случвало строителството, защото имаме сигнали, че на места не се е случвало, но се очаква да бъде платено“, каза още Ананиев.
Предпоставя се, че пътната поддръжка следва да продължи да се изпълнява по настоящите договори. Самите те страдат от редица пороци, заяви Цеков. По думите му, действията и бездействията на Агенция „Пътна инфраструктура” на практика изчегъртват всеки един опит за оздравяване на държавната политика в областта на пътищата.
МС сигнализира: АПИ е прекратила всички нови поръчки за ремонт и поддръжка на пътищата
Той заяви, че заради констатираните нарушения следва да се търси административна и наказателна отговорност на отговорните лица.
АПИ поддържа една порочна система, допълни зам.-министърът на финансите, давайки няколко примера:
По инхаус процедури в последните години са възложени дейност и в последствие превъзложени на стойност над 3,6 млрд. лева. Налице са и данни за манипулиране на процедури за възлагане на обществени поръчки. Разходваният обществен ресурс надвиша дори прогнозните стойности на самите обществени поръчки, съобщи Цеков и добави, че най-пресният пример е възлагането магистралата Русе – Велико Търново.
Той отбеляза и нарушения по рамковите споразумения за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа. От 2019 до началото на 2021 г. са сключени 34 договора за 757 млн. лева за общ ремонт и поддръжка.
Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Ивайло Стайков посочи, че е разбрал за мотивите на пътната агенция от изнесената информация в интернет и не е присъствал на разговори, водени за това защо се налага прекратяването на процедурите.
Депутатът от „Продължаваме Промяната“ Настимир Ананиев, който е и председател на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, заяви, че комисията предстои да заседава извънредно по темата, за да търси решение на проблема.
„Искаме да се разплатим, но с коректния бизнес. Това са около 20% от заданията, които са проверени. Другите трябва да бъдат проверени от ДНСК. Трябва да се провери по какъв начин се е случвало строителството, защото имаме сигнали, че на места не се е случвало, но се очаква да бъде платено“, каза още Ананиев.