500 евро ще е загубата на ТИР, ако не минава през Сърбия
500 евро ще е загубата на ТИР, ако не минава през Сърбия / netinfo

Минимум 500 евро на ТИР ще са загубите, ако трафикът през Сърбия, се пренасочи към Румъния или Гърция. Това прогнозира в предаването „Денят” на Дарик радио Красимир Лалов, зам.-председател на Националното движение на превозвачите. Той уточни, че това се отнася за направленията Италия, Испания, Южна Франция, при другите страни към Западна Европа проблем няма.

Лалов добави, че всички членове на превозвачите подкрепят позицията на Сърбия в този случай, но все пак българската реакция за признаването на Косово е следствие на политика, а не на емоции.

“Трябва с всички сили и средства да изгладим нещата със Сърбия, за да няма трудности и за двете страни”, категоричен беше той.

Ето какво още каза Лалов за Дарик:

Днес имахме среща с министър Мутафчиев, на която обсъдихме как евентуално да намалим, ако се получат загуби, защото в момента на Гърция половината фериботи са в ремонт и Гърция не би могла да поеме целия трафик за Италия, Испания, Южна Франция, както и разходите ще станат огромни, ако за тези държави минаваме през Румъния. Ние проведохме разговори с нашите сходни организации в Сърбия, които разбират нашата позиция. Ще се мъчим на всички нива, в това число и държавно, да не се получи от това, което всички се притесняват, т.е. Сърбия да спре транзита.

Ако Сърбия прояви тенденциозност в отношението към българските превозвачи, от кого ще потърсите помощ?

Ние сме вързани към Министерството на транспорта. То е достатъчно силно да потърси взаимопомощ от всички останали наши министерства. Ние имаме вяра в ръководството на това министерство, не един път го е доказвало. Ние бяхме запознати преди 20 дена с възможността България да признае Косово в този порядък от време, така че сме направили някаква подготовка. Лошото е, че нашите редовни автобусни линии за Италия, Испания задължително минават през Сърбия, но ако се наложи, ще прехвърлим и тях, въпреки че това са редовни линии, с редовни разписания, маршрути, но смятам, че всички останали страни от ЕС ще проявят разбиране по този въпрос и няма да имаме проблеми.