Ресурс от 300 милиона лева ще се насочи за изграждането на електронно управление до 2020 година. Това става ясно от проекта на Пътна карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление за периода 2015 - 2020 г., която е публикувана за обществено обсъждане, предаде БГНЕС.
Отговорник в правителството за въвеждането на е-управлението е вицепремиерът и министър на вътрешните работи Румяна Бъчварова.
Мегаагенция да поеме електронното управление, иска кабинетът
За 29 проекта, определени като приоритетни, които трябва да се реализират през тази и следващата година, са заделени почти 90 милиона лева. Основното финансиране ще идва от европейските фондове чрез Оперативна програма "Добро управление". Най-много средства - близо 24 млн. лв., са предвидени за изграждането на Държавен хибриден облак и защитен интернет възел за публични услуги на електронно управление.
Близо 20 млн. лв. са предвидени за пилотното въвеждане на електронните лични карти. В края на януари от МВР вече обяви обществена поръчка за цялостна подмяна на личните карти, която е на стойност близо половин милиард лева. За електронното правосъдие, което се явява част от е-управлението, само през тази и следващата година, за връзка между отделните съдебни институции са предвидени пет милиона лева.
Проекти за е-управлението със средства извън посочените, ще реализират Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на правосъдието, както и Агенцията по вписвания, Националният статистически институт, Агенцията за обществени поръчки и др.
От документа става ясно, че 65% от сървърите на държавната администрация са въведени в експлоатация преди повече от пет години. Това са 3723 от общо 5713 сървъра. Едва 16% от сървърите са на възраст под три години. В сектор "Правосъдие" има 501 сървъра. Предвижда се да се пристъпи към изграждането на Държавен хибриден частен облак. Освен близо 24 млн. лв., които ще отидат за неговото създаване, за периода 2017-2020 година са предвидени още 18 млн. лв. за неговото развитие.
Вторият етап (2017-2020 г.) на въвеждането и експлоатирането на е-управление у нас ще струва общо 200 000 000 млн. лева. От тях 122 млн. лв. ще са по ОП "Добро управление". От останалите общо 78 млн. лв., 68 млн .лв. ще дойдат от Програмата за развитие на селските райони и 10 млн. лв. от националния бюджет и ще са поетапното разгръщане на електронното управление и достигането му до всички български общини.