Надявам се, че „Орбител” ще се съобрази с решението на Комисията за защита на конкуренцията и ще промени рекламния си подход. Санкцията има за цел да промени поведението на конкурентите и да го приведе в съответствие с правилата за добросъвестна конкуренция. Това каза в предаването „Портфейл” на „Дарик” Весела Антонова, член на Комисията за защита на конкуренцията по повод глобата от 10 000 лева, която Комисията наложи на „Орбител” заради рекламната кампания, в която дружеството сравнява тарифите си с тези на БТК.
Сравнителната реклама е допустима, интересна и значима, но тя трябва да бъде лоялна и да помага на потребителя, а не да осмива конкурента, обясни Андрей Михайлов – началник отдел „Конкуренция” в БТК и допълни:
„Без съмнение конкурентната борба на пазара на далекосъобщения е много остра, в това няма никакво съмнение, но тук проблемът е в сравнителната реклама. Тя по нашето право е разрешена. Има уредба на сравнителната реклама. Интересно е, че сравнителната реклама е допустима и по европейското право. И БТК и много участници на пазара са „ЗА” сравнителната реклама, но подчертавам, лоялната, законната сравнителна реклама, не онази, която омаловажава продукта на другия. Не онази, която осмива продукта на другия, а онази, която е допустима и законна. Сравнителната реклама е полезна за потребителя. Тя му дава да възможност да избере по-хубавата цена, да избере по-хубавите условия. Дава му напътствия, но нелоялна е онази реклама, която не само дава информация на потребителя, но му отнема избора”.