България продължава да се развива с устойчиви темпове като предпочитана туристическа дестинация, обяви днес във Враца министърът на туризма Николина Ангелкова. „За трета поредна година бележим ръст с около 5,5 %.
Надявам се с такива темпове да приключим годината, което ще ни нареди в Топ 5 на устойчивите дестинации, според класацията на Световната организация по туризъм“, обяви още министърът.
Двама министри представят във Враца 12-те винено-кулинарни дестинации
Министър Ангелкова заедно с министъра на земеделието, храните и горите Румен Порожанов участваха в последното от поредицата обществени обсъждания на 12-те винено-кулинарни дестинации на територията на страната, създадени от двете министерства, част от проекта „Сподели България“.
Една от целите при разработването на дестинациите е да покаже разнообразието от културно-историческото наследство и разнообразието от вкусове, с които всеки един от регионите разполага. След приключване на обществените обсъждания ще се пристъпи към разработване на рекламни материали, дигитализиране на дестинациите в интерактивна карта и качване на всички платформи, с които разполага
Министерството на туризма, обяви още Н.Ангелкова. двете дестинации, представени във Враца са Мизия и Златия.
Дестинация Мизия включва Оряхово, Плевен, Свищов и Русе. Включените туристическите обекти са 8, а емблематичните направлението са парк Ивановски скални църкви, парк Кайлъка, античния град Улпия Ескос и пещерата Орлова чука. Част от дестинацията са и характерните кулинарни предложения просеник, качамак, ястия от речна риба и вино Каберене от Дунавската равнина.
Дестинация Златия включва Враца, Монтана и Видин и има 9 туристически забележителности, сред които пещерата Леденика, Черепишкия манастир, Белоградчишките скала, пещерата Магура и крепостта Баба Вида.
Част от дестинация Златия са и характерните за региона предложения като ягоди от Берковица, ястието „Бел муж“ от Белоградчик и вино Гъмза.
Министърът на земеделието, храните и горите - Румен Порожанов заяви, че земеделието и туризмът са сред най-перспективните сектори за Европа. „В организираните срещи досега участваха над 400 представители на туристическия бранш, както и винопроизводители. Наш ангажимент е да се изработят тематични дигитални карти, които ще бъдат включени в приложението „Аз обичам България“ – каза още министър Порожанов.
Домакин на срещата бе кметът на Враца Калин Каменов, който отбеляза: „В последните няколко години с моя екип си поставихме цел да променим облика на традиционните събития във Враца, като поставим акцент върху българския бит и култура.
Калин Каменов отговори на актуални въпроси на общински съветници
Щастлив съм, че тези промени срещнаха подкрепа от страна на нашите съграждани, като по този начин постепенно възраждаме българските традиции и обичаи. Лакмусът за това е Традиционният врачански есенен панаир. На юбилейното издание на форума присъстваха над 130 занаятчии и стотици български търговци и производители от цялата страна.
Още в първия ден голяма част от продуктите бяха изчерпани. Безспорно усилията, които полагаме си заслужават, тъй като се увеличава броят на туристите в нашия град. Именно затова трябва да си поставяме по-високи цели, които с подкрепата на правителството да бъдат реализирани“.
На обсъждането на проект „Сподели България“ присъстваха още: областният управител на област Враца - Малина Николова, инж. Красимир Коев - директор на „Изпълнителна агенция по лозата и виното“, експерти от министерството на туризма, кметове на общини от региона, ресторантьори, хотелиери, земеделски производители и ученици.
Надявам се с такива темпове да приключим годината, което ще ни нареди в Топ 5 на устойчивите дестинации, според класацията на Световната организация по туризъм“, обяви още министърът.
Двама министри представят във Враца 12-те винено-кулинарни дестинации
Министър Ангелкова заедно с министъра на земеделието, храните и горите Румен Порожанов участваха в последното от поредицата обществени обсъждания на 12-те винено-кулинарни дестинации на територията на страната, създадени от двете министерства, част от проекта „Сподели България“.
Една от целите при разработването на дестинациите е да покаже разнообразието от културно-историческото наследство и разнообразието от вкусове, с които всеки един от регионите разполага. След приключване на обществените обсъждания ще се пристъпи към разработване на рекламни материали, дигитализиране на дестинациите в интерактивна карта и качване на всички платформи, с които разполага
netinfo
Дестинация Мизия включва Оряхово, Плевен, Свищов и Русе. Включените туристическите обекти са 8, а емблематичните направлението са парк Ивановски скални църкви, парк Кайлъка, античния град Улпия Ескос и пещерата Орлова чука. Част от дестинацията са и характерните кулинарни предложения просеник, качамак, ястия от речна риба и вино Каберене от Дунавската равнина.
Дестинация Златия включва Враца, Монтана и Видин и има 9 туристически забележителности, сред които пещерата Леденика, Черепишкия манастир, Белоградчишките скала, пещерата Магура и крепостта Баба Вида.
Част от дестинация Златия са и характерните за региона предложения като ягоди от Берковица, ястието „Бел муж“ от Белоградчик и вино Гъмза.
netinfo
Домакин на срещата бе кметът на Враца Калин Каменов, който отбеляза: „В последните няколко години с моя екип си поставихме цел да променим облика на традиционните събития във Враца, като поставим акцент върху българския бит и култура.
Калин Каменов отговори на актуални въпроси на общински съветници
Щастлив съм, че тези промени срещнаха подкрепа от страна на нашите съграждани, като по този начин постепенно възраждаме българските традиции и обичаи. Лакмусът за това е Традиционният врачански есенен панаир. На юбилейното издание на форума присъстваха над 130 занаятчии и стотици български търговци и производители от цялата страна.
Още в първия ден голяма част от продуктите бяха изчерпани. Безспорно усилията, които полагаме си заслужават, тъй като се увеличава броят на туристите в нашия град. Именно затова трябва да си поставяме по-високи цели, които с подкрепата на правителството да бъдат реализирани“.
netinfo