/ netinfo
Италианският архитект Андреа Д`Антраси е роден през 1982 година в Италия. Той е част от международното жури, което ще оценява предложенията на участниците в международния архитектурен конкурс за нов градски център на Велико Търново.

Арх. Андреа Д`Антраси
netinfo

Андреа Д`Антраси е регистриран архитект в Италия и Швейцария, асоцииран партньор в MAD architects – Europe (МАД архитекти – Европа). През 2007 г. получава магистърска степен по архитектура от Accademia di Architettura di Mendrisio, Швейцария. Има солиден опит, придобит от чуждестранни проекти в САЩ, Италия, Австралия и Китай, сред които Международно летище Шънджън Бао'ан Нов терминал 3, 5-то Авеню Армани Ню Йорк, магазин в Рим, Masterplan в Савона и други.

Световноизвестен архитект ще изнесе публична лекция в града

Със своя опит Андрея Антраси добавя ценна глобална визия за MAD architects – Europe. Откакто се присъединява към MAD през 2010 г., той се занимава с жилищния комплекс Boncompagni Residential в Рим - Италия, планинското селище Хуаншан, центъра на Нанкинг Зендай Хималайс и последния музей на разказвача Лукас.
Играе ключова роля в концептуалните конкурси за дизайн на MAD. От 2015 г.  отговаря за офис дейностите в Европа.

 
Вие представлявате едно от най-престижните архитектурни студиа в света  MAD architects, базирано в Пекин и сте  директор на Европейския клон – MAD Europe (МАД архитекти – Европа).  Притежавате изключителен опит от реализацията на международни  проекти в САЩ, Италия, Австралия, Китай и др. Какви са, според вас, предимствата на международните архитектурни конкурси за реализиране на важни проекти?

За състезанието е наистина важно да бъде избран най-добрият проект за обект и за град. Процесът на конкурса гарантира справедливо и равнопоставено възлагане на проекта, давайки възможност за самостоятелно оценяване на проекта и предложението.

Състезанието може също така да увеличи вниманието на пресата към дадения проект и да насочи вниманието на хората и гражданите към градските промени, които могат да включват градската общност или обществото като цяло.

Велико Търново често присъства в класациите за най-красиви градове в света. Какво знаете за Велико Търново?

Като италианец наистина съм привлечен от историческия град и място, които запазват оригиналния пейзаж и природа на Велико Търново, познавам високото качество на историческия център.

Нашият град има уникална природна архитектура и богата история като стара столица на България. Как, според вас, биха могли да се съчетаят миналото и съвременните тенденции в предложенията на участниците в конкурса за нов градски център? Кои от тях се очаква да получат високо признание от журито? Вас лично кое би ви впечатлило?

Мисля, че печелившият проект ще бъде този, който може да съчетае съвременния език с традицията и историческите ценности. Това трябва да се случи, както за архитектурния език, така и за избора на материал и текстура.

Правилният проект е предложението, което може да прегърне хората в социален растеж и което предпочете моментите на споделяне на идеи и знания. Решаващ фактор е и методът за решаване по съвременен начин на обществените места и как да се комбинира архитектурата с обществените транспортни средства, ангажирайки проекта с най-модерният начин за създаване на стратегия и решения за икономия на енергия и устойчив дизайн. Бих предложил като референтни архитекти Питър Зумтор, Аурелио Галфети, Луиджи Снози, Суто де Мура, Алваро Сиза, Дейвид Чипърфийлд.

Международният конкурс за нов градски център във Велико Търново е най-мащабният в България

Разкажете накратко за международните проекти, в чиято реализация сте участвал? Кой е бил най-сложният и предизвикателен в световен мащаб? А най-атрактивният?


Бях ангажиран в много проекти както в Европа, така и в Азия. Може би най-трудният беше проектът, който разработваме в Рим, защото винаги е предизвикателство да се справиш с исторически град. Като цяло проектът, който правим, е привлекателен, иначе нямаше да приемем да го правим.

Какви са съвременните предизвикателства пред архитектурата на 21-ви век?

Най-голямото предизвикателство, пред което е изправена съвременната архитектура, е как да се измисли нова сграда, която може да остане векове наред.