Голям процент от изградените канализационни и водопроводни мрежи в селищните образувания във Варна не са въведени в експлоатация. Това създава проблем както за гражданите, така и за бъдещите инвеститори. Този проблем беше повдигнат на заседание на постоянната комисия по архитектура към Общинския съвет.
Съветникът Антоан Влаев („Реформатори и патриоти”) разкри, че има ситуации, в които гражданите са рекетирани за различни средства, за да бъдат присъединени към незаконни водопроводи, а в други случаи им се отказва присъединяване. При това положение те били принудени да се водоснабдяват от кладенци и да се отводняват с пречиствателни станции.
„Създава се патова ситуация, при която нови инвеститори искат да инвестират в жилищни сгради, Общината ги задължава, а ВиК-Варна дава предписания да проектират нови улични водопроводи и канализации.
Те обаче не могат да получат разрешение за строеж, тъй като има нанесени съществуващи мрежи, които обаче не са въведени в експлоатация в 10-годишния срок и съответно дирекция „Инженерна инфраструктура” не може да издаде предписание за премахване, тъй като РДНСК не го позволява”, посочи Влаев, който е практикуващ архитект.
Мартин Байчев (ГЕРБ) обяви, че и до него са идвали подобни сигнали, като идентичен проблем се срещал и в местност Траката. Наблюденията на Байчев са, че към канализациите, изградени до етап Акт 14, се закачат незаконно много къщи. Според съветника това също трябва да се провери, като трябва да се предотврати и отвеждане на дъждовни води в канализационните мрежи.
Община Варна няма механизъм, с който да контролира въвеждането в експлоатация на даден инвестиционен проект, изтъкна пред съветниците главният архитект Виктор Бузев. Според него проектите се правят до Акт 14 и не се въвеждат в експлоатация, за да служат като механизъм за събиране на средства.
По закон инфраструктурни обекти като водопроводи и канализация не могат да се дублират, изтъкна още арх. Бузев. Той обясни още, че канализационните и водопроводни мрежи не са направени от Общината във всички селищни образувания, тъй като необходимият финансов ресурс е огромен.
За да се реши как да бъдат облекчени проблемите на гражданите, Антоан Влаев предложи да бъде създадена работна група, включваща представители на РДНСК, "ВиК-Варна", общинските дирекции "Архитектура, градоустройство и устройствено планиране", Инженерна инфраструктура” и "Правно-нормативно обслужване", както и представители на Общинския съвет. Темата ще бъде обсъдена на следващото заседание на комисията, като ще бъдат поканени представители на различните институции.
На днешното си заседание съветниците от комисията по архитектура допуснаха да бъде изработен Подробен устройствен план – Парцеларен план за довеждащ канализационен колектор от село Каменар до пречиствателна станция за отпадъчни води във Варна. Той е част от проект, финансиран по Оперативна програма „Околна среда”.
Колекторът ще е с дължина близо 4 км, като изследванoто трасе минава през горска територия, паркова зона и част от уличната мрежа, без да засяга частни имоти. Обектът е част от разработено регионално прединвестиционно проучване, възложено от Министерство на регионалното развитие и благоустройството. За реализацията на проекта е необходимо съгласието и на Общинския съвет.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Съветникът Антоан Влаев („Реформатори и патриоти”) разкри, че има ситуации, в които гражданите са рекетирани за различни средства, за да бъдат присъединени към незаконни водопроводи, а в други случаи им се отказва присъединяване. При това положение те били принудени да се водоснабдяват от кладенци и да се отводняват с пречиствателни станции.
„Създава се патова ситуация, при която нови инвеститори искат да инвестират в жилищни сгради, Общината ги задължава, а ВиК-Варна дава предписания да проектират нови улични водопроводи и канализации.
Те обаче не могат да получат разрешение за строеж, тъй като има нанесени съществуващи мрежи, които обаче не са въведени в експлоатация в 10-годишния срок и съответно дирекция „Инженерна инфраструктура” не може да издаде предписание за премахване, тъй като РДНСК не го позволява”, посочи Влаев, който е практикуващ архитект.
Мартин Байчев (ГЕРБ) обяви, че и до него са идвали подобни сигнали, като идентичен проблем се срещал и в местност Траката. Наблюденията на Байчев са, че към канализациите, изградени до етап Акт 14, се закачат незаконно много къщи. Според съветника това също трябва да се провери, като трябва да се предотврати и отвеждане на дъждовни води в канализационните мрежи.
Община Варна няма механизъм, с който да контролира въвеждането в експлоатация на даден инвестиционен проект, изтъкна пред съветниците главният архитект Виктор Бузев. Според него проектите се правят до Акт 14 и не се въвеждат в експлоатация, за да служат като механизъм за събиране на средства.
По закон инфраструктурни обекти като водопроводи и канализация не могат да се дублират, изтъкна още арх. Бузев. Той обясни още, че канализационните и водопроводни мрежи не са направени от Общината във всички селищни образувания, тъй като необходимият финансов ресурс е огромен.
За да се реши как да бъдат облекчени проблемите на гражданите, Антоан Влаев предложи да бъде създадена работна група, включваща представители на РДНСК, "ВиК-Варна", общинските дирекции "Архитектура, градоустройство и устройствено планиране", Инженерна инфраструктура” и "Правно-нормативно обслужване", както и представители на Общинския съвет. Темата ще бъде обсъдена на следващото заседание на комисията, като ще бъдат поканени представители на различните институции.
На днешното си заседание съветниците от комисията по архитектура допуснаха да бъде изработен Подробен устройствен план – Парцеларен план за довеждащ канализационен колектор от село Каменар до пречиствателна станция за отпадъчни води във Варна. Той е част от проект, финансиран по Оперативна програма „Околна среда”.
Колекторът ще е с дължина близо 4 км, като изследванoто трасе минава през горска територия, паркова зона и част от уличната мрежа, без да засяга частни имоти. Обектът е част от разработено регионално прединвестиционно проучване, възложено от Министерство на регионалното развитие и благоустройството. За реализацията на проекта е необходимо съгласието и на Общинския съвет.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК