Сегашната ни образователна система възпитава децата в състезателен дух и индивидуализъм. Тези две качества обаче изместват умението за работа в екип. Това коментира зам.-кметът на Община Стара Загора Иванка Сотирова по време на днешното публично обсъждане на Закона за предучилищно и училищно възпитание.
На срещата присъства и зам.-министърът на образованието Милена Дамянова, която се присъедини към мнението, че у децата трябва да се формират умения и компетенции за справяне с живота, а не да се възпитават бележкари. Надеждата е, че с влизането в сила на новия закон, по-важно ще бъде какво могат децата, а не какви оценки имат.
Председателят на старозагорската структура на синдиката на българските учители - Иван Поров, представи няколко от възраженията на своите колеги относно бъдещата наредба. Едно от притесненията им е свързано с това, че законът предвижда преминаване на ученици след 5-ти клас дори с двойка по един предмет. В отговор Дамянова обясни, че трябва да са налице и други критерии, за да се случи това. А именно, по останалите предмети ученикът да има минимум четворки. „Хипотетично детето може да има двойка и по физическо, рисуване, музика. Защо да остава и да повтаря класа, когато това ще го демотивира още повече и този път може да има по-нисък успех и по останалите предмети", коментира Дамянова.
Основни моменти в новия закон, по който все още се работи са: четиригодишните деца да ходят задължително на градина; целодневно обучение от 1-ви до 7-ми клас; възможност да се валидират знанията и др.