Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на строителните дейности по проект за модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Вакарел.
Трасето е с дължина 20 км и е част от проект "Модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец". В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лева по линия на две оперативни програми - "Транспорт и транспортна инфраструктура" и Транспортна свързаност". Дейностите включват изграждането на 6700 метра двутръбен тунел, който е най-дългият, строен досега у нас. По целия проект ще бъдат модернизирани над 51 километра железопътни линии и пет гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Изпълнител на проекта е "Джен-Дуй жп Елин Пелин".
Целта на модернизацията на трасето е пътническите влакове да могат да се движат със скорост от 160 километра в час, а товарните - със скорост 120 км./ч.
"Днес е щастлив ден за железопътния транспорт, в който даваме старт на много важен проект и рамките на късия ни мандат успяваме да дадем началото на проекти за над един милиард лева", каза министър Георги Тодоров. "Изграждането на участъка, който започва днес е на стойност 498 млн. лева. Строежът ще продължи четири години. Това е огромна отговорност за надзора и за строителите, обръщам се към тях да следят най-вече за качеството, но и и за сроковете на изпълнение", добави министърът.
"Това ще е най-дългият тунел на Балканския полуостров. Подобно съоръжение у нас е направено от 1949 - 1951 година, когато е строен тунелът "Козница" между Стара планина и Средна гора", посочиха от транспортното министерство.
Генералният директор на "Македонски железници" - Хари Локвенец посочи, че за него е чест и удоволствие да да присъства на започването на строителството от изключителна важност. "От този проект ще се възползва и гордее не само България, но и всички държави от Балканския полуостров, които ще ползват Транспортен коридор Осем. Миналата седмица, тук в София бях на много важна среща - "Три морета" . Една от темите, поставена на форума беше свързването на Черно море с Адриатическо море и затова е важен транспортен коридор Осем. Това е най-краткият, най-бързият и най-евтиният начин за свързване на двете морета, от който много страни ще се възползват", заяви Хари Локвенец.
"Железниците на транспортен коридор Осем са най-екологичният вид транспорт. Чрез него искаме да повишим икономическите връзки между нашите държави - стокообменът на Република Северна Македония с Албания да стигне до половин милиард евро а с България - да надминем толкова чаканите един милиард евро и защо не и да стигнем два милиарда евро стокооборот", каза Хари Локвенец. "Най-важното е, че този път ще свърза гражданите и народите на целия Балкански полуостров и увеличава тяхната мобилност. Уверявам ви, че той ще бъде продължен от железниците на Република Северна Македония, допълни той. Вярвам, че този проект, който започнаха Българските железници ще бъде завършен навреме и с висок качество", каза още Хари Локвенец.
"Основното съоръжение в този участък е тунелът, каза генералният директор на ДП "НКЖИ" инж. Красимир Папукчийски. Това е огромен обект, затворен и от двете страни с естакади, подходите за работа са много трудни и затова в средата на съоръжението ще бъде открит забой, за да може да се работи на четири фронта едновременно. За всичките 20 километра от този проект са нужни 5000 специалисти по тунелите, които ще работят на две смени и дори денонощно по нов австрийски метод. Този път ще бъде продължен с железопътна връзка към Република Северна Македония", допълни Папукчийски.
Железопътна връзка е най-евтиният и екологичен вид транспорт, каза Папукчийски. Миналата година с Турция с договорихме да товарим ТИР-овете на платформи и само през граничен пункт "Капитан Андреево - Капъкуле" са преминали над 40 000 контейнера, каза Папукчийски.
Трасето е с дължина 20 км и е част от проект "Модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец". В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лева по линия на две оперативни програми - "Транспорт и транспортна инфраструктура" и Транспортна свързаност". Дейностите включват изграждането на 6700 метра двутръбен тунел, който е най-дългият, строен досега у нас. По целия проект ще бъдат модернизирани над 51 километра железопътни линии и пет гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Изпълнител на проекта е "Джен-Дуй жп Елин Пелин".
Целта на модернизацията на трасето е пътническите влакове да могат да се движат със скорост от 160 километра в час, а товарните - със скорост 120 км./ч.
"Днес е щастлив ден за железопътния транспорт, в който даваме старт на много важен проект и рамките на късия ни мандат успяваме да дадем началото на проекти за над един милиард лева", каза министър Георги Тодоров. "Изграждането на участъка, който започва днес е на стойност 498 млн. лева. Строежът ще продължи четири години. Това е огромна отговорност за надзора и за строителите, обръщам се към тях да следят най-вече за качеството, но и и за сроковете на изпълнение", добави министърът.
"Това ще е най-дългият тунел на Балканския полуостров. Подобно съоръжение у нас е направено от 1949 - 1951 година, когато е строен тунелът "Козница" между Стара планина и Средна гора", посочиха от транспортното министерство.
Генералният директор на "Македонски железници" - Хари Локвенец посочи, че за него е чест и удоволствие да да присъства на започването на строителството от изключителна важност. "От този проект ще се възползва и гордее не само България, но и всички държави от Балканския полуостров, които ще ползват Транспортен коридор Осем. Миналата седмица, тук в София бях на много важна среща - "Три морета" . Една от темите, поставена на форума беше свързването на Черно море с Адриатическо море и затова е важен транспортен коридор Осем. Това е най-краткият, най-бързият и най-евтиният начин за свързване на двете морета, от който много страни ще се възползват", заяви Хари Локвенец.
"Железниците на транспортен коридор Осем са най-екологичният вид транспорт. Чрез него искаме да повишим икономическите връзки между нашите държави - стокообменът на Република Северна Македония с Албания да стигне до половин милиард евро а с България - да надминем толкова чаканите един милиард евро и защо не и да стигнем два милиарда евро стокооборот", каза Хари Локвенец. "Най-важното е, че този път ще свърза гражданите и народите на целия Балкански полуостров и увеличава тяхната мобилност. Уверявам ви, че той ще бъде продължен от железниците на Република Северна Македония, допълни той. Вярвам, че този проект, който започнаха Българските железници ще бъде завършен навреме и с висок качество", каза още Хари Локвенец.
"Основното съоръжение в този участък е тунелът, каза генералният директор на ДП "НКЖИ" инж. Красимир Папукчийски. Това е огромен обект, затворен и от двете страни с естакади, подходите за работа са много трудни и затова в средата на съоръжението ще бъде открит забой, за да може да се работи на четири фронта едновременно. За всичките 20 километра от този проект са нужни 5000 специалисти по тунелите, които ще работят на две смени и дори денонощно по нов австрийски метод. Този път ще бъде продължен с железопътна връзка към Република Северна Македония", допълни Папукчийски.
Железопътна връзка е най-евтиният и екологичен вид транспорт, каза Папукчийски. Миналата година с Турция с договорихме да товарим ТИР-овете на платформи и само през граничен пункт "Капитан Андреево - Капъкуле" са преминали над 40 000 контейнера, каза Папукчийски.