Служители от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) проведоха протест пред сградата на Министерството на транспорта. 

БГНЕС

Александър Иванов, председател на КТ „Подкрепа“ в изпълнителната агенция, коментира пред медиите, че работодателят иска да въведе сумирано изчисляване на работното време, което, по думите му, е забранено от директива на ЕС, която обаче все още не е транспонирана у нас.

Той добави, че са проведени разговори по темата с Бойко Рановски, който е директор на агенцията. По думите му Рановски се опитва да имитира, че прави реформи в „Автомобилна администрация“. Иванов посочи, че служители на агенцията са в стачна готовност. Той добави, че са предприети стъпки с искане за увеличение на заплатите и наемане на още хора, за да се осъществява контрол.

На място при протестиращите, за да разговаря с тях, дойде и директорът на ИААА Бойко Рановски. Пред БТА той коментира, че ръководството на агенцията иска служителите да преминат на работа на смени и на сумарно изчисляване на работното време. Рановски посочи, че директивата за работното време е транспонирана в Кодекса на труда, Закона за държавния служител и редица наредби, така че „ние нищо не нарушаваме по действащото в момента българско законодателство“.

БГНЕС

По повод исканията за увеличение на заплати и наемане на още хора, той каза, че служители в агенцията са прави, защото „със 120 човека, контрол трудно се прави за цяла България“.

Поставените от протестиращите въпроси ще бъдат предадени на ръководството на министерството, допълни Рановски. Той добави, че е дошъл при протестиращите, за да ги чуе, като уточни, че има диалог с тях, въпросът, по думите му, е по кои искания могат да постигнат съгласие.

„Като контролен орган трябва да откликнем на очакванията на обществото, че трябва да може да осигуряваме денонощен контрол. Може да не е на 100%, да не е на всички пътища в страната, но поне по основните пътни артерии трябва да имаме денонощен контрол“, отбеляза още Бойко Рановски и отчете, че пътната безопасност е приоритет и агенцията, като контролен орган, трябва да поеме своята отговорност.
БГНЕС