98340
Дават спирки на градския транспорт в София на концесия
Над 2600 спирки на градския транспорт в София ще бъдат дадени на концесия за срок от 15 години. Това реши днес Столичният общински съвет, като недоволство от мярката изразиха от БСП.
400 от спирките ще са с рекламни пана, а 300 - с павилиони, от които се предвижда да печелят бъдещите концесионери. Аргументите "за" и "против" решението изложиха столичният кмет Йорданка Фандъкова и общинският съветник от БСП Милка Христова.
"Ползите за града са подмяната на над 2600 спирки, които са на територията на цялата Столична община, и монтиране на между 1500 и 1800 спирконавеса, което означава с 400 до 700 спирконавеса повече от сега съществуващите. Знаем, че това е един сериозен проблем на града. Хората имат оплаквания", заяви Йорданка Фандъкова.
"По въпроса, който се разискваше, дали общината трябва да ги изгради или да ги предостави на някой друг, аз смятам, че, когато можем да не изхарчим 18 млн. лева, трябва да се възползваме от това. Защото 18 млн. лева могат да са средства за ремонти на улици и тротоари, строителство на детски градини и училища", обясни столичният кмет.
Разширяват платената „зелена зона“ в София?
"50% от спирките и павилионите има възможност да бъдат спечелени от един играч. 400 рекламни елемента и 300 павилиона - това би генерирало, ако Центърът за градска мобилност (ЦМГ) или Столична община ги стопанисваше, или чрез конкурси за отдаване на тези обекти, разчетите, ако ни бяха показани такива, вярвайте ми, че Столична община е в състояние сама да поддържа спирките и да генерира приходи", обясни общинският съветник от БСП Милка Христова.
"Още нещо, което беше най-скандално, почистването на въпросните спирки ще се извършва от общинските оператори по чистота, разбирайте чистачите, които чистят София по договор.Т.е. концесионерът дори няма да има разходи за самото почистване на спирките. Т.е. за почистване на търговските обекти и на спирките ще плащат гражданите чрез такса смет", коментира още Христова.
400 от спирките ще са с рекламни пана, а 300 - с павилиони, от които се предвижда да печелят бъдещите концесионери. Аргументите "за" и "против" решението изложиха столичният кмет Йорданка Фандъкова и общинският съветник от БСП Милка Христова.
БГНЕС
"Ползите за града са подмяната на над 2600 спирки, които са на територията на цялата Столична община, и монтиране на между 1500 и 1800 спирконавеса, което означава с 400 до 700 спирконавеса повече от сега съществуващите. Знаем, че това е един сериозен проблем на града. Хората имат оплаквания", заяви Йорданка Фандъкова.
"По въпроса, който се разискваше, дали общината трябва да ги изгради или да ги предостави на някой друг, аз смятам, че, когато можем да не изхарчим 18 млн. лева, трябва да се възползваме от това. Защото 18 млн. лева могат да са средства за ремонти на улици и тротоари, строителство на детски градини и училища", обясни столичният кмет.
Разширяват платената „зелена зона“ в София?
"50% от спирките и павилионите има възможност да бъдат спечелени от един играч. 400 рекламни елемента и 300 павилиона - това би генерирало, ако Центърът за градска мобилност (ЦМГ) или Столична община ги стопанисваше, или чрез конкурси за отдаване на тези обекти, разчетите, ако ни бяха показани такива, вярвайте ми, че Столична община е в състояние сама да поддържа спирките и да генерира приходи", обясни общинският съветник от БСП Милка Христова.
БГНЕС
"Още нещо, което беше най-скандално, почистването на въпросните спирки ще се извършва от общинските оператори по чистота, разбирайте чистачите, които чистят София по договор.Т.е. концесионерът дори няма да има разходи за самото почистване на спирките. Т.е. за почистване на търговските обекти и на спирките ще плащат гражданите чрез такса смет", коментира още Христова.