/ dariknews
Общинският съвет на Плевен прие промени в Правилника си за работа, работата на комисиите и взаимодействието си с общинската администрация за мандат 2015-2019 г. Предложението за промените внесе председателят на местния парламент Мартин Митев, като по време на дебата в залата бяха направени и допълнения по проекта за решение.

Правилникът за работата на ОбС за мандата е приет с решение на 21 декември 2015 г. на местния парламент, като промени по него са гласувани през септември 2016 г.

В резултат на дейността на Общинския съвет и натрупания опит в прилагането на Правилника, е необходима неговата актуализация, посочи председателят на ОбС - Плевен Мартин Митев.

Той изтъкна, че в бр. 24 на Държавен вестник от 16 март  е публикуван и Закон за изменение и допълнение на Закона за местното самоуправление и местната администрация. С приетите промени Народното събрание регламентира работата на звеното, което подпомага работата на общинския съвет и неговите комисии и осъществява организационно - техническото и административно обслужване на тяхната дейност.

ОбС обсъжда промени в две от общинските наредби - за обществения ред при ползване на ППС и за околната среда

Служителите в звеното се назначават и освобождават от кмета на общината по предложение на председателя на общинския съвет. Освен това с решение от 18 април тази година Административен съд - Плевен е отменил чл.18, ал.1, т.18 от действащия Правилник.

С промени в Глава първа /“Общински съвет“/ от текста на чл. 11, ал.1 отпада изречението: „Решенията на Общинския съвет се обявяват на видно място в сградата на Общината и в сгради, собственост на Община Плевен, със свободен достъп".

Текстове в Правилника се допълват и с тълкуване от Закона за местното самоуправление и местната администрация относно мнозинството при гласуване. Промени бяха направени още в: Глава втора /„Структура. Председател.

Председателски съвет“/ относно правомощията на председателя на местния парламент; Глава четвърта - правомощия на общинските съветници; Глава пета - за групите на общински съветници; Глава шеста - за организацията на дейността на местния парламент.
 
Относно работата на постоянните комисии бе приета промяна, като се посочва, че съвместните заседания на постоянни комисии могат да се ръководят вече не само от председателя на водещата комисия по обсъждания въпрос, а по споразумение от единия от председателите на заседаващите съвместно комисии.

Променя се и името на ПК по „Законност, предотвратяване и установяване на конфликт на интереси и контрол по изпълнение на решенията“, което става съответно ПК по „Законност, противодействие на корупцията, установяване конфликт на интереси и контрол по изпълнение на решенията“.

Съветниците решиха още в тази част от Правилника да бъде записано, че председателят на постоянната комисия и зам.-председателите й не могат да бъдат от една група общински съветници. 

След промените в Правилника изрично бе записано, че почетните отличия на Плевен се връчват на тържествено заседание на Общинския съвет на празника на града 15 май.

С така приетите промени ще бъде постигнато пълно съответствие на Правилника с действащата нормативна уредба в областта на местното самоуправление и подобрена работата на Общинския съвет като орган на местната власт, коментира във връзка с решението председателят на ОбС-Плевен Мартин Митев. Промените в Правилника бяха приети с 31 гласа „за“, 1 „против“ и 6 „въздържал се“.