/ Български пощи
„Български пощи“ ЕАД ще участват в състезанието за най-добра марка EUROPA с валидираното на 25 април 2018 г. пощенско-филателно издание на тема: Европа 2018 – мостове“.

На марките са изобразени покритият мост над река Осъм в Ловеч, построен от Кольо Фичето през 1874-76 г. и Кадин мост над река Струма в село Невестино, построен през 1470 г. Художник на българското издание е Майя Чолакова.

Онлайн конкурсът, организиран от PostEurop, асоциацията, представляваща европейските публични пощенски оператори, стартира на 9 май 2018 г. в Деня на Европа  и ще приключи на 9 септември 2018 г.

Марката победител ще бъде обявена на Пленарната асамблея, която ще се проведе на 3 октомври 2018 г. в Тбилиси, Грузия.
През 2014 г. българското  пощенско-филателното издание „Европа 2014 – народни музикални инструменти“ получи филателен Оскар – международната награда  „NexoFil“ .

Сега, „Български пощи“ ЕАД кани всички ентусиасти да опознаят красивото разнообразие на марките в  EUROPA 2018 и да гласуват онлайн за любимата си марка на  www.posteurop.org/europa 2018.

Изображенията на българските марки са публикувани на сайта на „Български пощи“ ЕАД в раздел „Новини“.

most
bg poshti

most
bg poshti


Ключови дати за марка EUROPA:
 
• 1956: Първата марка EUROPA е издадена от Европейската конференция на пощенската и телекомуникационната администрация (CEPT)
• 1974: Дизайнът отразява свободно обща тема
• 1993: PostEurop поема марките EUROPA
• 2000: Първи конкурс за най-добра маркаEUROPA
• 2007: Конкурсът се отваря за обществеността чрез уебсайта на PostEurop
• 2011: Създадено е ново лого EUROPA
• 2016: 60-та годишнина на марки EUROPA


Марките EUROPA се издават ежегодно от 1956 г. насам и са осезаем символ на желанието на Европа за по-тясно интегриране и сътрудничество. От 1993 г. PostEurop отговаря за издаването на марки EUROPA.

През годините марката EUROPA привлича по-голям интерес както в пощенската общност, така и във филателната, и отразява ангажираността на членовете, които старателно участват в състезанието.

С цел популяризиране на изданията EUROPA сред филателистите, PostEurop създаде през 2002 г. годишен конкурс „Най-добра марка EUROPA“, а от 2007 г. насам победителят се избира чрез открита и публична процедура за гласуване на уебсайта на PostEurop.

Знаете ли, че?

Повече от 11 000 гласа са получени през 2017 г. по време на онлайн конкурса EUROPA „Замъци“. 

През 2016 г. няма онлайн конкурс EUROPA поради съвместния мотив „Мисли зелено“, посветен на 60-годишнината на марките EUROPA.

Темата за конкурса за марки EUROPA през 2019 г. е „Национални птици“.

Някои мостове, които все още се използват днес, имат още по-стари корени. Стабилно построеният  мост "Pons Fabricius" свързва остров Тибър със сърцето на Рим от 62 г.пр.Хр.

Към януари 2011 г. се прилага новото лого EUROPA, предшествано от символично напомняне за пощенската кутия, и за първи път се създава конкурс за награда на журито (състоящо се от седем филателни специалисти), който допълва онлайн конкурса.