По-високи са оценките на изпитите външно оценяване при седмокласниците тази година, съобщи за Дарик началникът на Регионалния инспекторат по образование в Добрич Дариела Вълканкина. Друга положителна тенденция е, че повече ученици са избрали да пишат по втори модул на изпита по Български език и литература /БЕЛ/. Явилите се на външното оценяване са 828 по български език и 743-ма по математика.
Средният успех от двата модула по БЕЛ в Добричка област е 3.84, като през 2013 г. резултатът е 3.82. По математика учениците в Добричко „са изкарали" 3.69, което е с 40 стотни повече от средния успех през предишната година.
По БЕЛ оценките „слаб" на изпита първи модул са 276, „среден" - 251, „добър" - 504, „много добър" - 362, „отличен" - 93. Анализът сочи нарастване при оценките „добър" и „много добър". Максимумът от точки - 65, са получили трима ученици от Добричко. При втория модул 98.5 точки е получил един от изпитваните, в горната скала 90-100 точки са 39, а с най-слаб резултат 0-19 точки са 254-ма.
Успехът по математика е по-нисък. Оценките „слаб" на първи модул от изпита са 396, „тройките" - 239, „четворките" - 401, „петиците" - 332, отличните оценки - 115, а пълно „шест" имат 6 ученици. Във втория модул на изпита няма пълни „шестици", „двойките" са 380, „тройките" - 384, „четворките" - 452, „петиците" - 244, отличниците са 23-ма.
Най-добро е представянето на изпитите на седмокласниците в град Добрич, следвани от тези от общините Каварна и Балчик, а на опашката са общините Добричка и Крушари. При училищата водещи по успех са СОУ „П.Р.Славейков", Природо-математическа гимназия, ОУ „Хан Аспарух" и Частна гимназия „Леонардо да Винчи" в Добрич.
Общите резултати от Националното външно оценяване при учениците от седми клас тази година са по-добри от предходни години. Това става ясно от анализа на Министерството на образованието. Близо 2 точки са се вдигнали резултатите на децата по математика, а резултатите по останалите предмети са съизмерими с тези от предходни години.
Анализът на специалистите от министерството сочи още, че учениците трудно различават подчиненото подложно от подчиненото допълнително изречение. Затруднява ги пунктуацията в сложното съставно изречение, затрудняват се при различаване на вида на глаголната форма. Най-лесна им е била девета задача, където е трябвало да разпознават наклонение. По отношение на математиката се затрудняват при изразяване на число от дадено равенство и т.н. Повече им харесва алгебрата, отколкото геометрията.