Костадин Костадинов: Учебникът по Родинознание вече не ми принадлежи, той е на българския народ
Костадин Костадинов: Учебникът по Родинознание вече не ми принадлежи, той е на българския народ / //novitebulgari.com/

Електронният файл със съдържанието на учебника по Родинознание от 1 до 4 клас с автор Костадин Костадинов ще бъде разпространен свободно в интернет, за да може всеки, който желае да го отпечата в различен тираж според възможностите и потребностите си. Това обяви пред  Дарик лично Костадинов след небивалия интерес към помагалото. Миналата седмица учебникът излезе в тираж 5 000 бройки, които се изчерпали само за 4 дни, разказа директорът на Историческия музей в Добрич. Изпратени били екземпляри и за българските училища в Мексико, САЩ и Кайро, Египет.

„По този начин решаваме проблема с доставката на книгата за българите в чужбина. Този учебник вече не ми принадлежи. Не съм го направил, за да имам печалба от него. В началото мислех да му сложа някаква цена, за да използвам средствата за благотворителна кауза, но в последствие реших категорично той да е безплатен, за да не бъда обвинен, че съм търсил печалба. Учебникът принадлежи на българския народ и всеки, който иска може да го изтегли и разпечатва” – заяви Костадинов.

Книжката е в обем от 65 страници, от които трийсетина са текстовата част. Останалото са илюстрации и снимков материал, за които се е погрижил дизайнерът от Добрич Илия Вълчев.

За написването на помагалото са използвани стари учебници по история от преди 1944 г., пропити с висок възрожденски български дух.

За предисторията по написването му Костадин Костадинов разказва:

„В продължение на повече от три години се срещах с трима образователни министри в различните правителства – Анелия Клисарова, доц.Румяна Коларова и проф.Тодор Танев, за да настоявам учебниците по история да бъдат сменени, защото са пълни с неистини и недомислици. Всички те говореха едно и също, обещаваха едно и също и излъгаха едно и също. В тези учебници се създаваше представата за един общ мултикултурен дух, едва ли не ние сме някаква шарена маса от хора, всеки със свой произход и религия без никаква национална идентичност. В тези учебници българското липсваше. Учебникът го направих в израз на безсилие. Когато стана назначаването на Кунева за министър на образованието - човек, който разбира от образование, колкото аз от ядрена физика, стана ясно, че образованието е навряно тотално в глуха линия и никой няма да му обърне внимание. Единственото, което ми оставаше е да дам това образование на моите деца по история, такова каквото съм получил и аз”.

На въпрос всеки ли може да напише учебник по история и дали не е притеснително, ако авторът е лидер на политическа партия, ето какво отговори Костадинов, който оглавява партия „Възраждане”:

„Живеем в свободна държава и всеки може да напише учебник. Как така може Меглена Кунева да е министър на образованието, а аз да не мога да напиша учебник по история, въпреки че имам квалифицирано историческо образование и по професия съм учител по история. Какво значение има дали съм лидер на политическа партия или не? В крайна сметка аз съм го написал за моите деца и съм го дал на всеки, който иска. Ако го ползват 5 човека е добре, но ако са 400 хиляди – това вече е критерий. И точно поради тази причина имаше истерична реакция от страна на образователното министерство – да не се нарича учебник. От какво ви е страх, господа? Че някой ще прочете истината, че на слепия народ ще му се отворят очите?

В моя блог имаше повече от 400 хиляди тегления на този файл, отделно  на много места в интернет учебникът също се тегли непрекъснато и се споделя.

Целта на този учебник е да разкаже на децата българската история такава, каквато е, по начин, който да ги накара да се влюбят в нея. Защото нашата история е нещо, с което трябва да се гордеем, защото трябва да обичаме България и българския народ, да познаваме историята си, за да имаме такова славно бъдеще, каквото минало сме имали”.

По българските образователни стандарти и изисквания учебникът по „Човекът и обществото” трябва да свършва до 1878 г., разказа още Костадинов.  Той обаче преценил, че  е хубаво да се даде информация на децата и за началния период на Третата българска държава, особено в най-славните ни години до 1919 г., когато България се опитва да се обедини с поробените ни събратя в Македония и Тракия. „Някой буквоядец от министерство на образованието може да каже, че това не отговаря на стандартите. Разбирам такива критики, но е много лесно някой да критикува отстрани, вместо да седне и да напише нещо. Няма разлика между българското министерство на образованието сега и османската империя преди 150-160 години. И двете са еднакво антибългарски. По принцип училището трябва да има и възпитателна функция, но след 1990 г. обаче възпитателната функция беше отречена тъй като била макаренковски, съветски похват. Сега нашето училище образова без да възпитава и виждаме какъв е резултатът – тотална дегенерация. Ние като родители сме длъжни да възпитаме децата си като добри хора, добри българи, а това нещо не се случва” – коментира авторът.

Той бе категоричен, че с този учебник се дава отпор на новите идеологеми, на новите клишета и на новия евроатлантически  комунизъм.