Министерството на държавната администрация и административната реформа започва мащабен проект, с който ще се положат основите за развитието на електронното правителство в България.
Интеграционната система за електронното правителство ще създаде физическата база за изграждане функционалностите на е-управлението и ще послужи като ядро за по-нататъшното интегриране на информационните системи на държавните структури. Целта е държавната администрация да се възприема от потребителите като едно цяло – от един вход всеки да може да използва информацията и електронните услуги, предоставяни от всички административни структури.
Проектът, който трябва да се реализира до средата на следващата година, включва доставка на хардуер и синхронизиране на работата му, разработка на софтуер за изграждане на информационни регистри и за предоставяне на електронни услуги, ползвайки информацията от тези регистри. Системата ще позволи подържане на вътрешен документооборот и ще предостави възможност за дистанционно уеб-базирано обучение на служителите от администрацията.
10 фирми са закупили документация за участие в тръжната процедура по обявената от МДААР обществена поръчка за изграждане на интеграционна система за електронното правителство: “Ай Би Ем България” ЕООД, “Аксиор” ООД, “Информационно обслужване” АД, “Контракс” ООД, “Сиенсис” АД, “Сименс Бизнес Сървисиз” ЕООД, “Стемо” ООД, “Теле Линк” АД, “Хюлет Пакард България” ЕООД и ЦАПК “Прогрес” ООД. От тях до изтичането на крайния срок за подаване на оферти – 24 юли 2006 г. – оферти са внесли 2 фирми: “Сименс Бизнес Сървисиз” ЕООД и “Хюлет Пакард България” ЕООД.
Задачата на комисията е да прецени кои от кандидатите отговарят на посочените изисквания и съответно ще бъдат допуснати до участие в процедурата. Вторият етап е отварянето на ценовите предложения, класирането на участниците в тръжната процедура и изборът на изпълнителя.