Ако home бутонът на вашия iPhone се повреди, по-добре помислете, преди да се отправите към неоторизиран сервиз за ремонт, пише Кристина Кацарска от СофтУни.
Причината - най-новият трик в епълския iOS 9 софтуер превръща устройството в непотребна кутия, ако техник, различен от тези на компанията, се опита да поправи home бутона. Същото се случва и при ремонт на екрана. След неоторизираната намеса на дисплея се показва надписът Error 53 и телефонът започва непрекъснато да се рестартира, като става неизползваем.
Доскоро Error 53 беше позната основно на хора от технологичния свят и се появяваше единствено при телефони с вграден сензор за пръстов отпечатък на home бутона. Проблемът излиза на преден план едва сега, след като от „Гардиън" му обърнаха подчертано внимание.
Сиатълската юридическа фирма PCVA се опитва да докаже, че действията на „Епъл" са незаконни, като съзнателно блокират устройствата и принуждават потребителите да не използват лично избраните си по-евтини сервизи. Фирмата се стреми да събере достатъчен брой оплаквания, за да може да премине към по-конкретни действия, които да доведат до изплащане на множество обезщетения от страна на „Епъл" към засегнати потребители.
„Епъл" твърдят, че „грешката" е вследствие на предпазна мярка срещу злоупотребата с използваните сензори за пръстови отпечатъци в някои iOS смартфони. „Ние приемаме сигурността на клиентите си много сериозно и Error 53 е резултат от проверките на сигурността, създадени, за да предпазват клиентите" - обясниха представители на компанията в свое изявление.
Тази политика за сигурност се посочва като причина за цялостното поведение на „Епъл" що се отнася до контрола над всички аспекти на продуктите - от софтуера през хардуера чак до мястото за ремонт.
Основата на системата за сигурност на iPhone е вграденият Touch ID сензор. Той позволява на притежателите на телефоните да отключват устройствата си и да извършват плащания през смартфона си чрез пръстов отпечатък. Това се явява и обяснение за необходимостта от високо ниво на сигурност.
Но този факт не утешава собствениците на айфони, които буквално са останали без телефони вследствие на Error 53. Нещо повече, те не губят само устройствата, но и цялата информация на тях.
PCVA се стреми да издейства компенсации не само за нефункциониращите телефони, но и за всички изгубени данни като снимки, документи, приложения. „Проучванията ни показват, че не съществува никакъв начин за възстановяване на изгубеното" - се казва в блог пост на правната фирма.
„Епъл" приканва всички потърпевши на „грешката" да се свържат с фирмения екип за поддръжка.