Мнозинството от българите и останалите граждани на ЕС (72 на сто) са на мнение, че Шенген е сред основните постижения на ЕС, показват данните от проучване на "Евробарометър", представени днес от Европейската комисия, предава кореспондентът на БТА Николай Желязков.
Според 76 на сто от българските участници в допитването (82 на сто в ЕС) Шенген на първо място дава възможност за общуване с хора от други култури; за 74 на сто у нас (80 на сто в ЕС) пространството без гранични проверки е от полза за бизнеса, за 66 на сто (75 на сто в ЕС) то има повече предимства, отколкото недостатъци. Над 60 на сто казват, че Шенген подобрява сигурността, а над 50 на сто са на мнение, че в следващите години трябва да се вложат повече усилия за охраната на външните граници на ЕС.
Над половината от българите казват, че никога не са пътували в Шенген като туристи (54 на сто срещу 38 на сто в ЕС), за пазаруване (77 на сто у нас и 73 на сто в ЕС), по работа (85 на сто).
Общо 21 на сто от българските фирми (33 на сто в ЕС) отчитат, че принадлежността на страната им в Шенген води до по-ниски цени в тяхната работа, а 13 на сто (24 на сто в ЕС) – че това е важно за техните клиенти. Според 82 на сто от българските дружества и 83 на сто от останалите в ЕС, Шенген създава възможности за бизнес, но 62 на сто от отговорите у нас и 57 на сто в ЕС показват, че фирмите не поддържат бизнес отношения с партньори в държави от Шенген. Според 46 на сто от отговорите у нас и 56 на сто в останалите страни от ЕС, дружествата не взимат решение с кого да правят бизнес според това дали и двете фирми са установени в ЕС.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Според 76 на сто от българските участници в допитването (82 на сто в ЕС) Шенген на първо място дава възможност за общуване с хора от други култури; за 74 на сто у нас (80 на сто в ЕС) пространството без гранични проверки е от полза за бизнеса, за 66 на сто (75 на сто в ЕС) то има повече предимства, отколкото недостатъци. Над 60 на сто казват, че Шенген подобрява сигурността, а над 50 на сто са на мнение, че в следващите години трябва да се вложат повече усилия за охраната на външните граници на ЕС.
Над половината от българите казват, че никога не са пътували в Шенген като туристи (54 на сто срещу 38 на сто в ЕС), за пазаруване (77 на сто у нас и 73 на сто в ЕС), по работа (85 на сто).
Общо 21 на сто от българските фирми (33 на сто в ЕС) отчитат, че принадлежността на страната им в Шенген води до по-ниски цени в тяхната работа, а 13 на сто (24 на сто в ЕС) – че това е важно за техните клиенти. Според 82 на сто от българските дружества и 83 на сто от останалите в ЕС, Шенген създава възможности за бизнес, но 62 на сто от отговорите у нас и 57 на сто в ЕС показват, че фирмите не поддържат бизнес отношения с партньори в държави от Шенген. Според 46 на сто от отговорите у нас и 56 на сто в останалите страни от ЕС, дружествата не взимат решение с кого да правят бизнес според това дали и двете фирми са установени в ЕС.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня