Автомобилите, управлявани в повечето африкански градове, са произведени в Япония, Корея или Европа.
36-годишният Татенда Мунгофа обаче казва, че е решен да промени това, предаде VOA/Voice of America.
"Баща ми беше механик и израснах със страст към колите, защото го виждах да работи на много други автомобили. И аз се чудех- какво би било необходимо, за да създадеш всъщност една кола?" спомня си Мунгофа.
Мунгофа, който идва от Зимбабве, започна една от първите компании за производство на моторни превозни средства в Южна Африка, наречена Moreza Auto Company, с други двама съоснователи от Южна Африка.
Мунгофа сам проектира автомобилите, като първо рисува скици и след това работи за трансформирането им в действителни прототипи.
Но процесът, казва той, не е прост. Самият процес за производство на автомобили всъщност е доста плашещ.
Според Националната статистическа агенция на Зимбабве, както повечето африкански страни, Зимбабве разчита на автомобили втора употреба от Япония и Европа.
В опит да насърчи местната автомобилна индустрия, правителството на Зимбабве наложи забрана за втора употреба автомобили и превозни средства на възраст над 10 години.
Министърът на промишлеността и търговията на Зимбабве казва, че докато други индустрии показват растеж, вносът на превозни средства само се увеличава.
"Борихме се да се справим с търговския баланс. Докато нашият износ расте, нашият внос също расте с още по-бързи темпове. През последните пет години сме внесли моторни превозни средства на стойност повече от $3 милиарда ", каза министърът.
Предвид огромните изисквания за внос, Мунгофа казва, че неговата компания може да отговори на това търсене на местно ниво.
"Имаме 300 хектара земя в Пиланесбург , където произвеждаме автомобили в съоръжение от 25 000 квадратни метра. В Зимбабве имаме 100 хектара, но възнамеряваме да построим и друга фабрика. Нашият план е да обиколим целия континент, да създадем монтажни заводи и дистрибуция, така че да обслужваме по-добре африканския пазар", разказа Мунгофа.
Като се има предвид, че повечето заводи за производство на автомобили в страната или са се разорили, или са мигрирали за по-благоприятен пазар, Мунгофа се надява да запълни тази празнина.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
36-годишният Татенда Мунгофа обаче казва, че е решен да промени това, предаде VOA/Voice of America.
"Баща ми беше механик и израснах със страст към колите, защото го виждах да работи на много други автомобили. И аз се чудех- какво би било необходимо, за да създадеш всъщност една кола?" спомня си Мунгофа.
Мунгофа, който идва от Зимбабве, започна една от първите компании за производство на моторни превозни средства в Южна Африка, наречена Moreza Auto Company, с други двама съоснователи от Южна Африка.
Мунгофа сам проектира автомобилите, като първо рисува скици и след това работи за трансформирането им в действителни прототипи.
Но процесът, казва той, не е прост. Самият процес за производство на автомобили всъщност е доста плашещ.
Според Националната статистическа агенция на Зимбабве, както повечето африкански страни, Зимбабве разчита на автомобили втора употреба от Япония и Европа.
В опит да насърчи местната автомобилна индустрия, правителството на Зимбабве наложи забрана за втора употреба автомобили и превозни средства на възраст над 10 години.
Министърът на промишлеността и търговията на Зимбабве казва, че докато други индустрии показват растеж, вносът на превозни средства само се увеличава.
"Борихме се да се справим с търговския баланс. Докато нашият износ расте, нашият внос също расте с още по-бързи темпове. През последните пет години сме внесли моторни превозни средства на стойност повече от $3 милиарда ", каза министърът.
Предвид огромните изисквания за внос, Мунгофа казва, че неговата компания може да отговори на това търсене на местно ниво.
"Имаме 300 хектара земя в Пиланесбург , където произвеждаме автомобили в съоръжение от 25 000 квадратни метра. В Зимбабве имаме 100 хектара, но възнамеряваме да построим и друга фабрика. Нашият план е да обиколим целия континент, да създадем монтажни заводи и дистрибуция, така че да обслужваме по-добре африканския пазар", разказа Мунгофа.
Като се има предвид, че повечето заводи за производство на автомобили в страната или са се разорили, или са мигрирали за по-благоприятен пазар, Мунгофа се надява да запълни тази празнина.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня