Интервю със Симона Чаръкчиева, която е съветник Корпоративна социална отговорност във VIVACOM от 2008 г. и отговаря за проектите на компанията в сферата на образованието, културата и спорта, както и за благотворителните инициативи като Операция "Жълти стотинки". Завършила образованието си Париж, работила за редица
международни компании, тя решава да се завърне да живее и работи в България.
За нея тук възможностите са огромни, стига да обичаш да работиш, да харесваш
работата си и да правиш нещата със замах. И в професионален, и в личен план
тя всеотдайно подкрепя социално значими каузи и кампании, част от които
донасят редица значими награди за телекома.
Тази седмица VIVACOM откри своята първа самостоятелна изложба - 135 години телекомуникации. Как се роди идеята за тази инициатива?
Симона Чаръкчиева: През 2014 г. отбелязваме една много важна годишнина за цялото българско общество - 135 години от създаването на пощите. От тази първа форма на организиране на комуникациите между хората до днес секторът се е развил невероятно и има изключителен технологичен напредък. А общуването може би заема по-голямо място и значение в ежедневието ни от всякога. Вдъхновихме се от тази годишнина и като единствената българска компания сред телекомите у нас, при това с най-дълга история, решихме да й отдадем нужното внимание и място. Затова и я организирахме във VIVACOM Art Hall, който се намира в Телефонната палата в София - една монументална и емблематична сграда с богата история. Това е първата ни самостоятелна изложба, която организираме в арт пространството ни, въпреки че то съществува от три години. Досега сме били домакин и партньор на редица изложби и събития, но този път ние каним и сме подготвили наистина интересни неща!
Вече разбрахме, че думата „Ало" всъщност е името на една от първите френски телефонистки и от тогава до ден днешен е останала в употреба. Какво друго ще научат посетителите на изложбата?
Те ще прочетат много любопитни факти от историята не телекомуникациите и ще видят уникални и редки музейни експонати като морзов телеграфен апарат от 30-те г. на миналия век и радио точка. Много от хората на средна възраст с усмивка ще си припомнят младините и устройствата за комуникации от онези времена, а децата им вероятно за първи път ще видят истински пейджъри, мобифони и неизменния телевизор „Опера". Експозицията е подредена в пет тематични ядра пощенски съобщения, телевизионни съобщения, телеграфни съобщения, телефонни съобщения и радиосъобщения.
Работата по реализацията й беше огромна и ние поканихме за партньор младежите от сдружение „Българска история", с идеята да обединим уменията си и да селекционираме най-доброто и интересно съдържание за изложбата.
Защо „Българска история"?
„Българска история" е екип от 7 млади ентусиасти, които обичат България. Преди 2 години създадоха сайта www.bulgarianhistory.org, който разкрива невероятни факти, снимки и разкази за нашата история, а тези младежи искат всеки българин да се чувства горд от родината си, и разбира се да знае колкото може повече за нея. Тази година решихме да ги подкрепим и да станем техен основен партньор. Помагаме им за инициативи като обиколките с лекции по история из българските училища, създаването на сериите клипове „Легендите оживяват", но сме най-доволни затова, че ги подкрепихме изцяло за реализирането на първия им професионален документален филм, посветен на Луи Айер - „Швейцарецът с българско сърце". Представихме го ексклузивно в София преди месец, и оттогава филмът и „Българска история" пътуват за прожекции из цялата страна. Успехът на този първи общ проект много ни радва!
Имате ли общи планове за 2015?
Разбира се. VIVACOM е единственият български телекомуникационен оператор и по тази причина подкрепя българския дух и българските традиции. Българска история имат същите цели, затова ще продължаваме да работим заедно в тази посока. Сдружението ще продължи своите успешни инициативи като обиколките из българските училища, но се надяваме да стартираме заедно и съвсем нови проекти. За това ще можем да ви разкажем повече в началото на 2015 година!