Baby.bg или как се създава водещ онлайн магазин за бебешки стоки
Baby.bg участва в събитието Бебемания 2022
Когато говорим за бебешки стоки, неминуемо се сещаме за сайта Baby.bg. Създаден през 2012 г. от ентусиастите Драгомир Драганов и Илиан Илков, днес той предлага не просто артикули за бебета и малки деца, но и предложения за всичко, което е свързано с отглеждането им – от книги за родители и полезни уреди, до подаръци за майките и татковците.
„Когато стартирахме Baby.bg, онлайн продажбата на продукти за майка и бебе беше незаета ниша. Насочихме се към по-младата аудитория, склонни да купуват онлайн - аудитория, която бързо нарасна. Така с годините пазаруването по интернет се наложи като предпочитан метод заради удобството си и лесния достъп до много артикули. Нашият сайт, пък, беше един от първите, което ни позволи да задоволим все по-нарастващото търсене на онлайн услуги и да растем“, споделя Драгомир Драганов, сега Ecommerce Marketing Director на групата Ozone, от която Baby.bg e част.
Драгомир Драганов
По това време конкуренцията между физическите магазини, предлагащи бебешки продукти, е твърде голяма, но пък те нямат достатъчно присъствие онлайн. Това позволява на Baby.bg да се развие бързо благодарение на по-голямата адаптивност, мобилност и голямо покритие в страната, което е удобно за клиентите. Добавената стойност, която увеличава популярността на сайта, е и блог секцията, предлагаща съвети за настоящи и бъдещи родители. Това е една от най-посещаваните страници на Baby.bg, с което се обяснява и доверието, което клиентите имат към него.
Първоначално екипът, зает с работата на сайта, се състои от двама души – неговите основатели. С увеличаването на обема на работата, подобряването на услугата и все по-големия асортимент от продукти, възниква нуждата от увеличаването на броя на служителите.
След придобиването на Baby.bg от Ozone.bg, екипът и неговите компетенции нараства още повече. Мащабът на сайта се увеличава, което позволява повече продукти на склад и съответно по-бърза и сигурна услуга за потребителите. Разширява се и портфолиото от продукти. „Днес Baby.bg не е само бебешки сайт – в асортимента ни се включват и продукти за малки деца и родители. Въпреки че работим основно със сезонни колекции, всяка година увеличаваме предлаганите продукти със средно над 6000 артикула“, уточнява МартинаАнгарева, Category manager в Baby.bg и Ozone.bg.
“Да правиш онлайн бизнес в България си струва“, потвърждава Драгомир Драганов: „Това е сфера, в която има огромен потенциал за развитие, за предоставяне на качествена, персонализирана услуга. Можеш да бъдеш иноватор, да градиш доверие сред потребителите и да си ефективен – да продаваш всичко, много по-лесно, по-бързо, и на много повече хора. Ако онлайн търговията е удобство, моята цел е да помогна на хората да се почувстват възможно най-удобно“.