Кой е най-добрият начин за справяне със задръстванията
Кой е най-добрият начин за справяне със задръстванията / netinfo

Интервю с началника на КАТ комисар втора степен Венцислав Симеонов за БТА.

***

Визитка: Роден през 1955 година в София. Завършил е ВИАС. В системата на МВР е от 1982 година. Работил е само в КАТ и започва дейността си като младши автоконтрольор. Началник на КАТ е от 19 септември 2006 година. Три години преди това е бил заместник-началник. Женен с две деца.

***

Кой е най-добрият начин за справяне със задръстванията?

Включването на полицейски служители, особено в пиковите часове на денонощието, в зависимост от тяхната численост и условията на работа ще реши в известна степен този проблем. За да се справим изцяло, трябва комплекс от мероприятия, за да може системата човек-автомобил-път да бъде в равновесие. За целта е необходимо изграждането на пътни артерии на две нива за отклоняване на транзитното движение от центъра, усъвършенстване на светофарите и оптимизиране на маршрутите на градския транспорт. Изграждането на метрото ще бъде правилна стъпка в тази посока.

Как гледате на практиката, която съществува в много други европейски страни, да има масово алеи за велосипедисти?

Приветствам такава идея. Когато се разделят потоците на участниците в движението, е най-безопасно, тъй като конфликтните точки стават по-малко.

Възможно ли е КАТ да ограничи поне движението на коли-гробници, за да се намали леко трафика?

Тези, които са неизправни можем да ги спираме от движение. Важна е не възрастта, а техническото състояние.

Какво смятате за призива, че е по-добре не всеки да пътува сам в кола, а да се събират по няколко човека в един автомобил?

Наистина е така. В пиковете часове масово автомобилите са с по един човек.

Възможно ли е да се въведе GPS система която да помага на водачите да не минават през задръстванията?

Трябва да има алтернативни маршрути и нови комуникации.

Има ли начин да се повлияе на бума на регистрация на автомобили?

Проблемът си остава в София. Тук живеят около 2 млн. граждани. Всеки четвърти автомобил е с регистрация от друга част на страната. Сега се регистрират средно по 750 коли на ден, като 450 от тях са внесени втора употреба от ЕС. Останалите са чисто нови, а също и автомобили, които сменят собственика си. Сега строим допълнителна сграда, с която ще облекчим новия строителен процес?, който въведохме през пролетта, като тези автомобили, които минават за индентификация за рама и двигател ще се регистрират от една регистрация, а останалите в друга сграда. На две места тук на територията на пункта. Новите книжки са 159 000. Общият брой на регистрираните автомобили в София до края на миналата година беше около 540 000. Сега регистрираните коли са 622 000.Само от началото на тази година те са 93 470. 59 на сто от новите коли у нас са регистрирани в София.

Говори се за възможност за цялостно преместване на КАТ?

Има такъв проект. В проучвания сме с общината. Проучват се терени в района на възела Цариградско шосе - Околовръстен път и Ботевградско шосе - Околовръстен път. Всичко започва отначало. Ще се проектира и изгражда нов технически пункт. Предполагам, че за около година ще се преместим.

Ако има Агенция по трафика, с какво може тя да ви помогне?

Тепърва очакваме да видим как тя ще се сформира.

Как се справяте със събираемостта на глобите?

Приходите от глоби драстично скочиха. Ежедневно събираме над 40 000 лева. На ден около 550 човека получават наказателни постановления и плащат глоби. Средно на ден се съставят около 1000 наказателни постановления. От началото на годината Пътна полиция в София е издала над 160 000 наказателни постановления. От началото на годината до сега от системата за видеонаблюдение са заснети над 14 834 нарушители. Издадени са 2485 акта за административни нарушения. Най-много са тези за превишение на скоростта - 813, от тях от 30 до 40 км/ч - 619. За преминаване на червен сигнал - 798.

Има предложения при сериозни нарушения да се отнема за продължителен срок автомобила. Как ви се струва това?

Запознати сме със законите в много страни на ЕС. Но не може всичко да се пренася механически. Глобите там са много сурови, нашите са малко по-либерални.

Въведохте система за контрол на опашките. Какви са резултатите досега?

Целта на новата организация е оптимизиране и съкращаване на времето. Този начин на обслужване е познат като "обслужване на едно гише". Тя е предназначена за подобряване на обслужването на чакащите. Гарантира техния ред, съкращава времето за чакане. На видеостена се показват тежки катастрофи. Системата има възможност за обслужване на ВИП клиенти, като те предварително са снабдени с магнитни карти. Последната новост е заявяването на номер за обслужване чрез SMS. Не е ясно кога ще заработи и тази възможност. Сега всекидневно се обслужват около 1200 граждани. (БТА)