Автобус в насрещното е последното нещо, което вижда вторият шофьор в камиона при катастрофата в района на село Микре, миналия петък. Той е и основният свидетел на инцидента, при който загинаха 9 души, а други 19 бяха ранени.
Тази част от пътя София-Варна е един от най-критичните участъци в страната. Статистиката показва, че в рамките на тези 60 км в Ловешка област, от началото на годината са станали 100 катастрофи.
Черен петък: 9 души загинаха при жестока катастрофа, 19 ранени (ОБЗОР)
"Беше някакъв ужас - викове, крясъци, рев", разказва Ивайло Петров, втори шофьор на камиона. Това е последният му спомен. Всичко се случва за секунди. "Влизаме в завоя и автобусът е срещу нас, изпреварва. Колегата скочи веднага на спирачките, но...", разказва Петров.
Местните наричат този път гробницата. Екип на NOVA и председателят на Федерацията по автомобилен спорт Владимир Илиев провери защо участъкът е толкова опасен.
"Той е много подвеждащ. Има хубава настилка, добра маркировка, разрешена е сравнително висока скорост, максимално допустимата - 90 км/ч. Човек лесно се доверява на тези добри условия и става минимално предпазлив", обяснява Илиев.
Властта със спешни мерки срещу войната по пътищата
Местата за изпреварване в района на село Микре не са много. А трафикът е голям. "Трафикът от 2015 г. се е увеличил със 70% по този път. Това е първокласен път и достига предала на възможностите за поемане на трафик", обясни старши комисар Милен Маринов, директор на ОД на МВР-Ловеч.
Точно преди завоя, на който челно се удрят автобус, пълен с незрящи туристи, и камион, маркировката позволява изпреварване, но разстоянието не е голямо. Една от версиите за инцидента е и именно тази - грешна маневра.
"Прекъснатата линия преди да дойде фаталния завой е около 400 метра. Това означава, че той е на минимума от възможностите да бъде изпреварен един автомобил. За да изпревари, на него са му необходими 401 м", разяснява Владимир Илиев. "За да бъде успешно едно изпреварване, разликата между относителната скорост на двата автомобила трябва да бъде поне 25-30 км/ ч", допълва той.
БЧК набира средства за пострадалите при жестоката катастрофа край Микре
В противен случай ударът е неизбежен. "За да се избегне челният удар, трябва, пътувайки, да се оглеждаме и настрани край пътя, при ситуация, която възниква пред нас ние трябва да имаме готово решение, защото, ако се стреснем, стресът блокира нашите действия", твърди още Илиев.
"При 50 км/ч, ако се блъснете и тежите 80 кг, то вашето тегло ще бъде равно на 1080 кг. Аз не познавам човек, който може да поеме 1000 кг натоварване", обяснява Владимир Илиев.
Тази част от пътя София-Варна е един от най-критичните участъци в страната. Статистиката показва, че в рамките на тези 60 км в Ловешка област, от началото на годината са станали 100 катастрофи.
Черен петък: 9 души загинаха при жестока катастрофа, 19 ранени (ОБЗОР)
"Беше някакъв ужас - викове, крясъци, рев", разказва Ивайло Петров, втори шофьор на камиона. Това е последният му спомен. Всичко се случва за секунди. "Влизаме в завоя и автобусът е срещу нас, изпреварва. Колегата скочи веднага на спирачките, но...", разказва Петров.
Местните наричат този път гробницата. Екип на NOVA и председателят на Федерацията по автомобилен спорт Владимир Илиев провери защо участъкът е толкова опасен.
"Той е много подвеждащ. Има хубава настилка, добра маркировка, разрешена е сравнително висока скорост, максимално допустимата - 90 км/ч. Човек лесно се доверява на тези добри условия и става минимално предпазлив", обяснява Илиев.
Властта със спешни мерки срещу войната по пътищата
Местата за изпреварване в района на село Микре не са много. А трафикът е голям. "Трафикът от 2015 г. се е увеличил със 70% по този път. Това е първокласен път и достига предала на възможностите за поемане на трафик", обясни старши комисар Милен Маринов, директор на ОД на МВР-Ловеч.
Точно преди завоя, на който челно се удрят автобус, пълен с незрящи туристи, и камион, маркировката позволява изпреварване, но разстоянието не е голямо. Една от версиите за инцидента е и именно тази - грешна маневра.
"Прекъснатата линия преди да дойде фаталния завой е около 400 метра. Това означава, че той е на минимума от възможностите да бъде изпреварен един автомобил. За да изпревари, на него са му необходими 401 м", разяснява Владимир Илиев. "За да бъде успешно едно изпреварване, разликата между относителната скорост на двата автомобила трябва да бъде поне 25-30 км/ ч", допълва той.
БЧК набира средства за пострадалите при жестоката катастрофа край Микре
В противен случай ударът е неизбежен. "За да се избегне челният удар, трябва, пътувайки, да се оглеждаме и настрани край пътя, при ситуация, която възниква пред нас ние трябва да имаме готово решение, защото, ако се стреснем, стресът блокира нашите действия", твърди още Илиев.
"При 50 км/ч, ако се блъснете и тежите 80 кг, то вашето тегло ще бъде равно на 1080 кг. Аз не познавам човек, който може да поеме 1000 кг натоварване", обяснява Владимир Илиев.