Има нарушения на Кодекса на труда при извънредния труд в столичния градски транспорт. Това стана ясно от думите на директора на електротранспорта Евгений Ганчев.
Въпросите около работното време на шофьорите в София дойдоха след инциденти от последните дни. За извънреден труд, който е доброволен, се заплаща 65 процента над стандартната надница, уточни директорът на автотранспорта Слав Монов. Според Андрей Зографски от Спаси София обаче превишенията са недопустими, а проблем са и условията на труд.
Бурно заседание проведе транспортната комисия към столичния общински съвет днес, след като на дневен ред бяха поставени работното време и условията, в които шофьорите на градския транспорт работят. Андрей Зографски от спаси София заяви, че напоследък при тях сигналите зачестяват:
„Водачите не почиват достатъчно. 39 дни, три почивки, 14 дни последователен труд. Всичкото това е абсолютно забранено от Кодекса на труда. Там успоредно важат, както седмични граници, максимално допустими норми, така и месечни, така и годишни. Имаме фрапиращи нарушения на Кодекса на труда. Четири-пет пъти нарушаване на годишните норми за извънреден труд.“
Според Спаси София проблем е и достъпът до тоалетна на първа и последна спирка.
Евгений Ганчев, директор на електротранспорта, призна:
„Да, извънредният труд надхвърля необходимата по Кодекса на труда норма. Ако това е въпросът, да, има такива водачи, които са положили повече извънреден труд от регламентирания.“
Допълнителният труд обаче е доброволен и се заплаща, уточни Слав Монов, директор на автотранспорта:
„Всяка една линия на столичния автотранспорт е снабдена с тоалетна - стационарна, химическа или наета. Линия без тоалетна нямаме. Извънредният труд в столичния автотранспорт се заплаща. Времето за управление е регулирано от нормативни актове, където много точно са дадени времето за управление и времето за почивки, където са регламентирани междудневните почивки, които не могат да бъдат по-малко от 11 часа. Също така има възможност за намаление на 9 часа на тази почивка. Има и междуседмични почивки, които са 24-часови.“
Недостигът на кадри е основен проблем за столичния градски транспорт, припомниха отново оттам.
Въпросите около работното време на шофьорите в София дойдоха след инциденти от последните дни. За извънреден труд, който е доброволен, се заплаща 65 процента над стандартната надница, уточни директорът на автотранспорта Слав Монов. Според Андрей Зографски от Спаси София обаче превишенията са недопустими, а проблем са и условията на труд.
Бурно заседание проведе транспортната комисия към столичния общински съвет днес, след като на дневен ред бяха поставени работното време и условията, в които шофьорите на градския транспорт работят. Андрей Зографски от спаси София заяви, че напоследък при тях сигналите зачестяват:
„Водачите не почиват достатъчно. 39 дни, три почивки, 14 дни последователен труд. Всичкото това е абсолютно забранено от Кодекса на труда. Там успоредно важат, както седмични граници, максимално допустими норми, така и месечни, така и годишни. Имаме фрапиращи нарушения на Кодекса на труда. Четири-пет пъти нарушаване на годишните норми за извънреден труд.“
Според Спаси София проблем е и достъпът до тоалетна на първа и последна спирка.
Евгений Ганчев, директор на електротранспорта, призна:
„Да, извънредният труд надхвърля необходимата по Кодекса на труда норма. Ако това е въпросът, да, има такива водачи, които са положили повече извънреден труд от регламентирания.“
Допълнителният труд обаче е доброволен и се заплаща, уточни Слав Монов, директор на автотранспорта:
„Всяка една линия на столичния автотранспорт е снабдена с тоалетна - стационарна, химическа или наета. Линия без тоалетна нямаме. Извънредният труд в столичния автотранспорт се заплаща. Времето за управление е регулирано от нормативни актове, където много точно са дадени времето за управление и времето за почивки, където са регламентирани междудневните почивки, които не могат да бъдат по-малко от 11 часа. Също така има възможност за намаление на 9 часа на тази почивка. Има и междуседмични почивки, които са 24-часови.“
Недостигът на кадри е основен проблем за столичния градски транспорт, припомниха отново оттам.