При усложняване на ситуацията с коронавируса, преди преминаване към дистанционно обучение, да се носят маски от по-големите ученици в класните стаи. Това мнение изрази директорът на 51-о училище в София Асен Александров, който е и председател на Сдружението на директорите в средното образование.
"Предлагам големите да носят шлемове, ако видим, че обстановката се влошава. Преди да минат на дистанционно обучение, да пробваме мярката, която е в много европейски държави - да бъдат учениците по цял ден с маски в класните стаи. Така са във Франция, Италия, Испания, Шотландия, Хърватия, да не говорим за азиатските страни. Учителите издържат целия ден, защо да не могат да издържат и големите ученици 5-6 часа. Трябва да решим кое е по-добро - дали да си вкъщи без маска или да си в училище с маска, от двете злини да се избере по-малката", каза Александров пред Dariknews.bg.
119-о в София се готви за преминаване на гимназистите към онлайн обучение
Той призова да се засили контролът за спазването на мерките извън училището, тъй като по думите му имало родители, които дават лош пример на децата си, като се струпват без маски пред школото.
Според него не трябва да се преминава в цели градове към дистанционно обучение, а само в училищата или части от тях, където има нужда и има ръст на заболелите. В неговото 51-о училище към момента обаче няма такава необходимост.
"Всяко училище е различно, във всеки град нещата са коренно различни. Излезе една заповед, в която се казва, че директори на училища от райони с червен код могат в зависимост от ситуацията да правят предложения за минаване към дистанционно обучение на част от училището или цялото училище. В 51-о сме разделили училището на четири абсолютно независими потока, които не се срещат. Ако някъде се наложи да се мине на дистанционно обучение, то ще бъде в някои от потоците, но за момента при нас няма нужда. Критично ще стане тогава, когато се появи грип", прогнозира Александров.
МОН със заповед за училищата в условия на коронавирус
Той даде пример, че ако прогимназиалните паралелки са 12, но карантинираните са 6-7, то може да се помисли за дистанционно обучение. Засега обаче целта е със спазване на мерки да се продължи възможно най-дълго присъственото обучение.
"Ако започнем сега, може да се окаже, че е за няколко месеца. Не очаквам ситуацията да е по-добра след 2-3 седмици, а по-скоро очаквам да е по-лоша", посочи Александров, като изтъкна, че е най-важно присъствието в училище на осмокласниците и зрелостниците.
Учителки от Разград и Шумен загубиха битката с COVID-19
"Голямото притеснение е доколко учителите ще издържат психически. Говоря с колеги, навсякъде 10% от учителите са болни от друго нещо, тъй като това психическо напрежение им се отразява. Това е едно от сериозните предизвикателства, както и с медиците. Казват, че има легла, но няма кой да се грижи за болните. Да не стане така и в училище - да има класни стаи, но да няма кой да се грижи за децата. Резервни учители няма!", подчерта директорът.
"Предлагам големите да носят шлемове, ако видим, че обстановката се влошава. Преди да минат на дистанционно обучение, да пробваме мярката, която е в много европейски държави - да бъдат учениците по цял ден с маски в класните стаи. Така са във Франция, Италия, Испания, Шотландия, Хърватия, да не говорим за азиатските страни. Учителите издържат целия ден, защо да не могат да издържат и големите ученици 5-6 часа. Трябва да решим кое е по-добро - дали да си вкъщи без маска или да си в училище с маска, от двете злини да се избере по-малката", каза Александров пред Dariknews.bg.
119-о в София се готви за преминаване на гимназистите към онлайн обучение
Той призова да се засили контролът за спазването на мерките извън училището, тъй като по думите му имало родители, които дават лош пример на децата си, като се струпват без маски пред школото.
Според него не трябва да се преминава в цели градове към дистанционно обучение, а само в училищата или части от тях, където има нужда и има ръст на заболелите. В неговото 51-о училище към момента обаче няма такава необходимост.
"Всяко училище е различно, във всеки град нещата са коренно различни. Излезе една заповед, в която се казва, че директори на училища от райони с червен код могат в зависимост от ситуацията да правят предложения за минаване към дистанционно обучение на част от училището или цялото училище. В 51-о сме разделили училището на четири абсолютно независими потока, които не се срещат. Ако някъде се наложи да се мине на дистанционно обучение, то ще бъде в някои от потоците, но за момента при нас няма нужда. Критично ще стане тогава, когато се появи грип", прогнозира Александров.
МОН със заповед за училищата в условия на коронавирус
Той даде пример, че ако прогимназиалните паралелки са 12, но карантинираните са 6-7, то може да се помисли за дистанционно обучение. Засега обаче целта е със спазване на мерки да се продължи възможно най-дълго присъственото обучение.
"Ако започнем сега, може да се окаже, че е за няколко месеца. Не очаквам ситуацията да е по-добра след 2-3 седмици, а по-скоро очаквам да е по-лоша", посочи Александров, като изтъкна, че е най-важно присъствието в училище на осмокласниците и зрелостниците.
Учителки от Разград и Шумен загубиха битката с COVID-19
"Голямото притеснение е доколко учителите ще издържат психически. Говоря с колеги, навсякъде 10% от учителите са болни от друго нещо, тъй като това психическо напрежение им се отразява. Това е едно от сериозните предизвикателства, както и с медиците. Казват, че има легла, но няма кой да се грижи за болните. Да не стане така и в училище - да има класни стаи, но да няма кой да се грижи за децата. Резервни учители няма!", подчерта директорът.