Приспособяват подблокови помещения за учениците на ОУ „Захари Стоянов”
Приспособяват подблокови помещения за учениците на ОУ „Захари Стоянов” / Sofia Photo Agency, архив

С реновирани занимални в бл. 67 в кв. „Чайка” общината се опитва да съдейства максимално за разрешаването на проблема между двете училища ОУ „Захари Стоянов“ и МГ „Д-р Петър Берон“, които се помещават в една сграда.

От днес започва ремонтът на помещенията, които и миналата година са били използвани от основното училище за занимални. Това обаче е било незаконно, обясни Лилия Христова, директор на дирекция „Образование, младежки дейности и спорт“.

Тогава Регионалният инспекторат по образованието /РИО/ без съгласието на общината е настанила малчуганите в стаите, които действително не са отговаряли на необходимите условия за провеждане на учебна или занимателна дейност.

Тъй като основният спор между двете страни е липсата на помещения за целодневното обучение на първокласниците от основното училище, Христова смята, че най-пълноценното и бързо решение на проблема за момента е отремонтирането на стаите. Очаква се на 11 септември помещенията да бъдат завършени. Те се състоят от две стаи за занимални, стая за отдих и столова.

Освен стаите в бл. 67 основното училище разполага и с други под блоковото пространство в бл. 51 в „Чайка”. Пригодените помещения ще бъдат със статут на занимални. Христова подчерта, че там не могат и не трябва да се осъществяват учебни дейности.

Тази година основното училище има право да приеме 6 паралелки първокласници, но според шефа на дирекцията са одобрени деца за 7. Училището е подало молба до Министерството на образованието за увеличаване на броя на паралелките с още една, тъй като по закон това е възможно. Към момента обаче отговор няма.

Според Закона за просветата всеки директор има право да приема толкова първолаци, за колкото има условия, коментира още Христова. Тя допълни, че според нея генералното разрешаване на проблема се крие в оптимизация на училищната мрежа. Това обаче предполага обществена дискусия, на която да бъдат изложени мненията на родители, педагози, общественост и вследствие на общи беседи се приеме колективно решение за разпределението на училищните сгради. На практика това може да се случи, но резултатите биха били налице за следващата учебна година.