Измерената стойност за азот амониев от втората поред проба след прекратяване на дейностите по претоварване на заседналия кораб, взета на 29 септември, на същото място от морските води в близост до авариралия кораб, показва, че концентрациите са понижени и се приближават към стойността, измерена в понеделник, 27 септември, преди започване на компрометираната операция по прехвърляне на товара.
Панайотов за заседналия кораб: Не може да се говори за пробив в националната сигурност
МОСВ продължава всекидневно да следи състоянието на водите в Черно море. Към момента екипите са на място за следващо пробонабиране от морските води в близост до авариралия кораб.
От понеделник - 4 октомври, заместник-министърът на околната среда и водите Петър Димитров ще бъде командирован на място с оглед осигуряване и контрол на последващи спасителни действия.
По-рано министъра на отбраната Георги Панайотов каза, че преди два дни е направено облитане на заседналия кораб край Камен бряг с хеликоптер, за да се вземе решение дали хеликоптери могат да бъдат използвани за пренатоварване на товара на кораба.
Заседналият кораб: Има готовност за спасителна акция с вертолет
Рискът е толкова висок за техниката и хората при използване на този вариант, затова няма да се използва. Причината е, че корабът е много близо до скали и при по-силен порив на вятъра, хеликоптерът може да бъде блъснат в скалите.
Разследването за изясняване причините за инцидента продължава под ръководството на Окръжна прокуратура-Добрич. От момента, когато корабът засяда в скалите край Камен бряг, работата по случая е възложена на следовател от Окръжния следствен отдел. Целта е да се установят факти и обстоятелства, касаещи извършено престъпление против транспорта.
„Това е само една от посоките на разследването“, заяви на брифинг административният ръководител на Окръжна прокуратура Радослав Бухчев, като очерта още две направления в работата на следователи и прокурори.
Прокуратурата е започнала работа по изясняване на това има ли замърсяване на морската вода и дали са настъпили щети за природата. В тази посока са назначени редица експертизи, провеждат се разпити на служители на „Морска администрация“, Гранична полиция и служители на Министерството на околната среда и водите (МОСВ).
Политически престрелки заради заседналия кораб край Камен бряг
Окръжният прокурор подчерта, че в хода на разследването на инцидента специално внимание се обръща на това дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и дали е налице бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местност Яйлата и региона.
Бухчев уточни, че до момента в прокуратурата не са постъпвали сигнали или материали, засягащи катастрофата със заседналия кораб, от други държавни институции и по-конкретно от МОСВ.
„Всички действия, които са предприети до сега, са във връзка с установените по закон правомощия на магистратите в района“, каза в заключение окръжният прокурор на Добрич.
Панайотов за заседналия кораб: Не може да се говори за пробив в националната сигурност
МОСВ продължава всекидневно да следи състоянието на водите в Черно море. Към момента екипите са на място за следващо пробонабиране от морските води в близост до авариралия кораб.
От понеделник - 4 октомври, заместник-министърът на околната среда и водите Петър Димитров ще бъде командирован на място с оглед осигуряване и контрол на последващи спасителни действия.
По-рано министъра на отбраната Георги Панайотов каза, че преди два дни е направено облитане на заседналия кораб край Камен бряг с хеликоптер, за да се вземе решение дали хеликоптери могат да бъдат използвани за пренатоварване на товара на кораба.
Заседналият кораб: Има готовност за спасителна акция с вертолет
Рискът е толкова висок за техниката и хората при използване на този вариант, затова няма да се използва. Причината е, че корабът е много близо до скали и при по-силен порив на вятъра, хеликоптерът може да бъде блъснат в скалите.
Разследването за изясняване причините за инцидента продължава под ръководството на Окръжна прокуратура-Добрич. От момента, когато корабът засяда в скалите край Камен бряг, работата по случая е възложена на следовател от Окръжния следствен отдел. Целта е да се установят факти и обстоятелства, касаещи извършено престъпление против транспорта.
„Това е само една от посоките на разследването“, заяви на брифинг административният ръководител на Окръжна прокуратура Радослав Бухчев, като очерта още две направления в работата на следователи и прокурори.
Прокуратурата е започнала работа по изясняване на това има ли замърсяване на морската вода и дали са настъпили щети за природата. В тази посока са назначени редица експертизи, провеждат се разпити на служители на „Морска администрация“, Гранична полиция и служители на Министерството на околната среда и водите (МОСВ).
Политически престрелки заради заседналия кораб край Камен бряг
Окръжният прокурор подчерта, че в хода на разследването на инцидента специално внимание се обръща на това дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и дали е налице бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местност Яйлата и региона.
Бухчев уточни, че до момента в прокуратурата не са постъпвали сигнали или материали, засягащи катастрофата със заседналия кораб, от други държавни институции и по-конкретно от МОСВ.
„Всички действия, които са предприети до сега, са във връзка с установените по закон правомощия на магистратите в района“, каза в заключение окръжният прокурор на Добрич.