Министър Павлова остави на кмета да се оправя с бул. „Трети март“
Министър Павлова остави на кмета да се оправя с бул. „Трети март“ / DarikNews.bg, архив
Министър Павлова остави на кмета да се оправя с бул. „Трети март“
55803
Министър Павлова остави на кмета да се оправя с бул. „Трети март“
  • Министър Павлова остави на кмета да се оправя с бул. „Трети март“

Ремонтът на булевард „Трети март“ е в компетенциите на общината. Какво се случва с проекта за цялостната рехабилитация на трасето, питайте кмета. Това заяви регионалният министър Лиляна Павлова в с. Гроздьово, където откри над 12 км третокласен път.

„Това е един булевард в един квартал на Варна. Най-нормалното нещо е общината да си го заложи в капиталовите разходи. Община Варна е с много сериозен и голям бюджет и би следвало да си го предвиди в разходите“, коментира Павлова.

По думите й в компетенциите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е по-скоро свързването на булеварда с автомагистрала „Хемус”. „Това е по-важно, защото по този начин отсечката вече няма да има само локално значение за един квартал. Така до голяма степен ще освободи трафикът от другите булеварди на града”, каза министър Лиляна Павлова. Според нея това е правилното решение, където държавата трябва да се намеси.

Министър Павлова разкритикува и състоянието на бул. „Владислав Варненчик“.“Той е в коловози. Смятам, че и той трябва да се бъде сред приоритетите на общината. Аз все пак не съм кмет на града. Нека той и екипът му най-вече да направят анализ кои са обектите от преимуществено значение", каза Лиляна Павлова.

Общината преди няколко месеца поиска от държавата 9 млн. лева за ремонт на бул. „Трети март“. Сумата е с 3 млн. по-ниска спрямо първоначално заложената. „Стойността на проекта отначало беше 12 млн. лева. Той беше ревизиран и актуализиран и сега е за около 9 млн. лева, които ще бъдат представени на правителството, за да се види какви са възможностите за бюджетно финансиране“, разкри в началото на юни министър Павлова.

Тогава тя предположи, че намалението се дължи на ценообразуването, защото проектът е правен преди 3 години. „Тогава имаше бум на градежите и цените бяха по-различни. При сегашното свито строителство цените на материалите са по-ниски“, каза Лиляна Павлова.

„Освен това в този проект имаше допълнителни дейности като детски площадки, параклиси,  които сами по себе си са много важни, но те няма как да се включат в един проект за водопровод, канализация и асфалтиране на една улица. И  бяха извадени от обхвата“, разкри министърът.