Кметство Младост все още без изгледи за нова сграда
Кметство Младост все още без изгледи за нова сграда / varna-mladost.com

Нерешен остава въпросът къде ще се помещава в бъдеще администрацията на районно кметство „Младост”. Това стана ясно на днешното заседание на общинската комисия по собственост и стопанство.

От 80-те години жителите на района се обслужват в няколко апартамента в жилищен блок в „Трошево”, пригодени за целта. С решение на Общински съвет от септември 2011 година бе дадено съгласие администрацията да се премести в „Пфое мол”.

Едното крило на търговския център трябваше да бъде предоставена от собствениците „ЛЮК”-АДСИЦ на районното кметство срещу сумата от 2.6 млн. лева и 4 общински имота, чиято обща площ е 12 дка. Тяхната стойност възлиза на 3 млн. 600 хил. лева. Имотите се намират във втори микрорайон на „Младост”, на ул. „Роза” и бул. „Христо Смирненски”.

Впоследствие се оказва, че договор не може да бъде сключен, защото имотът на „ЛЮК” е ипотекиран и банката не дава съгласие за сделката. Това разясни Теодора Трендафилова, която е шеф на Дирекция „Общинска собственост.

В момента фирмата е завела три дела, с които обжалват промените в годишната програма, определяща разпореждането с общинска собственост. Направеното искане е за спиране на  решението на Общинския съвет, с което да бъдат оттеглени имотите предложени първоначално за сделката. 

Едното дело е прекратено, другото е насрочено за следващата седмица, а третото още не е насрочено, обясни адвокат довереникът на Общински съвет Петър Стамов. 

По думите на юриста тези дела не са пречка за стартиране на публично оповестен конкурс, чрез който да бъде придобит недвижим имот - частна собственост, който да е подходящ за нуждите на район „Младост”. Точно това предложение, отправено от  кмета на Община Варна, обсъдиха на днешното заседание членовете на комисията по собственост и стопнаство.

Изборът на имот трябва да бъде съобразен със заданието на районния кмет Христо Христов, се посочва в искането. Според него трябва сградата трябва да е с лице към основен булевард и да е с минимална разгърната застроена площ от 2500 кв. м. и не повече от 3000 кв. м., с 80 паркоместа, от които поне 30 да са закрити с отделен вход.

Съветниците изразиха единодушно мнение, че проблeмът трябва да бъде разрешен в най-скоро време. „Няма смисъл да се спъва процедурата, след като делата не представляват пречка”, заяви Андрей Василев от „Нашият град”. В подкрепа се изказа и съпартиецът му Владимир Тонев, който заяви, че неговото основно притеснение е, че хората продължават да получават услуга в неадекватни условия. За сериозната нужда от решаване на въпроса се изказаха Аврам Тодоров от БСП и Петър Липчев от „Промяна за Варна”.

Необходимостта от доуточняване на критериите за провеждане на конкурс доведе до отлагане на точката за разглеждане на следващо заседание на комисията идния вторник.

По думите на Липчев зададеният срок от 5 до 10 месеца, в който ангажираната фрима трябва да изпълни задълженията си, е крайно недостатъчен. Колегата му Антон Луков от групата на ГЕРБ пък заяви, че за него периодът е абсолютно нормален, а Миглен Тодоров от групата на „Атака” изрази мнение, че  10 месеца са дори прекалено дълго време.