На летище Пловдив за 2022 г. са обслужени два пъти повече пътници в сравнение с 2019 година. Това заяви председателят на Съвета на директорите Дойчин Ангелов.
В периода от 1 април до 30 ноември 2022 година на летището са обслужени 149 192 пътници.
В годишен план, с допълнителните полети от зимния чартър до края на годината, Ангелов очаква броят им да достигне 200 000. Според него това е абсолютен рекорд в историята на аерогарата.
Дежурството по охрана на въздушното пространство ще се изпълнява от летище Пловдив
С очакваните редовни линии - две от Турция и подновяване на някои от предишните дестинации (Милано, Франкфурт, Брюксел, Барселона), се предвижда пътникопотокът за 2023 година да достигне над 300 000 души, коментира Ангелов с уговорката, че трябва да се работи със същото темпо и да няма резки промени в управлението на летището.
По думите му за постигането на тези резултати съществена роля има Фондът за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България. В преговорите с авиокомпаниите всяка една от тях, без изключение, се интересува дали биха могли да разчитат на стимули, с които да намалят риска при започване на редовни полети.
И там, допълва Ангелов, ролята на Фонда е решаваща. Фондът за развитие на летище Пловдив бе създаден през 2010 година от осем общини – Асеновград, Хисаря, Пловдив, Родопи, Чепеларе, Куклен, Калояново и Раковски.
В периода от 1 април до 30 ноември 2022 година на летището са обслужени 149 192 пътници.
В годишен план, с допълнителните полети от зимния чартър до края на годината, Ангелов очаква броят им да достигне 200 000. Според него това е абсолютен рекорд в историята на аерогарата.
Дежурството по охрана на въздушното пространство ще се изпълнява от летище Пловдив
С очакваните редовни линии - две от Турция и подновяване на някои от предишните дестинации (Милано, Франкфурт, Брюксел, Барселона), се предвижда пътникопотокът за 2023 година да достигне над 300 000 души, коментира Ангелов с уговорката, че трябва да се работи със същото темпо и да няма резки промени в управлението на летището.
По думите му за постигането на тези резултати съществена роля има Фондът за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България. В преговорите с авиокомпаниите всяка една от тях, без изключение, се интересува дали биха могли да разчитат на стимули, с които да намалят риска при започване на редовни полети.
И там, допълва Ангелов, ролята на Фонда е решаваща. Фондът за развитие на летище Пловдив бе създаден през 2010 година от осем общини – Асеновград, Хисаря, Пловдив, Родопи, Чепеларе, Куклен, Калояново и Раковски.