"Баба Меца" събра стотици на жп гара Кюстендил

Баба Меца на жп гара Кюстендил
Баба Меца на жп гара Кюстендил / netinfo
Стотици кюстендилци посрещнаха влаковата композиция, теглена от ретро парния локомотив „Баба Меца“ на жп гара Кюстендил. Стотици бяха и пътниците, които слязоха от влака и днес са на туристическа обиколка в Кюстендил.

Баба Меца на жп гара Кюстендил
netinfo

 

Баба Меца на жп гара Кюстендил
netinfo


Танцьорите от формация „Партньори” посрещнаха „Баба Меца” с музикална програма, за Лазаровден. Девойка, облечена в народна носия подари цвете на машиниста на най- мощния в Европа парен локомотив.
 

Баба Меца на жп гара Кюстендил
netinfo


Благодарение на БДЖ и Министерство на туризма, на гарата в Кюстендил пътниците бяха посрещнати и гидове, които да помогнат на пътниците да разгледат града и Регионалния исторически музей.
 

Баба Меца на жп гара Кюстендил
netinfo


Цената на билета, за отиване и връщане до Кюстендил, със запазено място е 43 лв. Влакът спира на Радомир, където за половин час локомотивът „Баба Меца“ се обслужва технически. За любителите на природата са предвидени две спирки: на Земен – да се разгледа Земенския манастир и на Скакавица – за посещение на едноименния водопад. Цената за двупосочен билет до Черепишкия манастир е 31 лв. Тръгването е утре на 9 април в 09:30 ч.
 
Министърът на туризма Стела  Балтова каза, че могат да бъдат организирани програми до Долината на розите – Карлово и Казанлък покрай Празника на розата. Също така до Пловдив, Благоевград и други дестинации. Такива пътешествия са неделими от културно-историческия и кулинарния туризъм, тъй като хората стигат до населено място, разхождат се, посещават най-интересните обекти, задължително похапват и се снимат.
 
Парният локомотив „Баба Меца“ е от серията 46.03 и е най-мощният в Европа, а неговата колосна система по формулата 1-6-2, проектирана от български инженери, е уникална за света. Локомотивът е построен през 1931 година в Полша. На него, в продължение на три години, като огняр работи и поетът Никола Вапцаров. Локомотивът е възстановен от машиниста Ангел Алексиев, който заедно с двама помощници го връщат към живот и от 2015 година отново вози влакови композиции. Наречен е „Баба Меца“ заради огромните си размери и изключителната тяга. Върху неговото 150 тонно тяло се упражнява 90 тона спирачна сила.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook https://www.facebook.com/www.dariknews.bg/. Там очакваме и вашите коментари.
 
 
 
Дарик- Кюстендил