С началото на учебната година ще бъдат запълнени учителските места в страната, увери министърът на образованието Красимир Вълчев, който бе в Кюстендил за работни срещи. На някои места ще останат учители в пенсионна възраст, а на други - учители по други предмети, които ще съвместяват. С редица мерки от Министерството ще се опитат да мотивират все повече хора да се занимават с учителската професия. Сред тях са и увеличението на заплащането, каквото се предвижда с 20% от 1 януари.
В момента най- голям проблем се оказва липсата на учители по математика, информационни технологии, езици и физически науки. „До 10 години проблемите в тази насока ще се задълбочат. Направихме една информационна система, която предстои да стартира. Тя ще показва къде в страната какви учители се търсят. Така всички завършващи ще могат да се регистрират в тази система и да разберат къде са необходими учители”, каза министърът.
Все повече институции да се включат в механизма за обхващането и задържането на децата в училищна възраст в школата, към това са насочени усилията на Министерство на образованието, обясни министър Красимир Вълчев в Кюстендил. „Например с НАП ще обменяме информация за децата, които не са открити, за това дали родителите им регистрират трудови договори или някакъв друг документ. Така ще може да се даде информация към конкретния екип за обхват и да се активира механизма за обхващането на децата в училище. През тази година работата по механизма трябва да бъде по-ефективна и фокусирана, след като вече имаме до голяма степен списък с децата в риск”, заяви Вълчев. Той допълни, че записването на детето в училище е само един еднократен акт, като много по-важно е ежедневното усилие, за което се разчита най-много на учителите, които трябва да ги мотивират да се включат в учебният процес.
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев участва в регионално съвещание с представители на местните общини, директори на училища и детски градини и с представители на национално представителните синдикални организации. Министърът бе гост в детска градина "Мечта". Освен нея той посети още IV ОУ "Иван Вазов" в Кюстендил и ОУ "Христо Ботев" в село Невестино.
В момента най- голям проблем се оказва липсата на учители по математика, информационни технологии, езици и физически науки. „До 10 години проблемите в тази насока ще се задълбочат. Направихме една информационна система, която предстои да стартира. Тя ще показва къде в страната какви учители се търсят. Така всички завършващи ще могат да се регистрират в тази система и да разберат къде са необходими учители”, каза министърът.
Все повече институции да се включат в механизма за обхващането и задържането на децата в училищна възраст в школата, към това са насочени усилията на Министерство на образованието, обясни министър Красимир Вълчев в Кюстендил. „Например с НАП ще обменяме информация за децата, които не са открити, за това дали родителите им регистрират трудови договори или някакъв друг документ. Така ще може да се даде информация към конкретния екип за обхват и да се активира механизма за обхващането на децата в училище. През тази година работата по механизма трябва да бъде по-ефективна и фокусирана, след като вече имаме до голяма степен списък с децата в риск”, заяви Вълчев. Той допълни, че записването на детето в училище е само един еднократен акт, като много по-важно е ежедневното усилие, за което се разчита най-много на учителите, които трябва да ги мотивират да се включат в учебният процес.
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев участва в регионално съвещание с представители на местните общини, директори на училища и детски градини и с представители на национално представителните синдикални организации. Министърът бе гост в детска градина "Мечта". Освен нея той посети още IV ОУ "Иван Вазов" в Кюстендил и ОУ "Христо Ботев" в село Невестино.