Родителите задържат децата у дома и те често отсъстват, а учениците говорят предимно майчиния си език. Така обобщи пред Дарик проблемите при обучението на децата от ромския квартал „Надежда" директорът на VІ-то ОУ „Братя Миладинови" в Сливен Митко Митев.
В училището има засилено обучение по български, а класните ръководители поне веднъж седмично контактуват със семействата в квартала. Митев разказва, че родителите спирали дъщерите си от училище, защото ги е страх да не бъдат откраднати на път за школото. Това ставало дори в 6-ти клас.
Средният успех е на учениците е 3,40-3,50. В момента са сформирани три подготвителни групи за обучение на 5-годишни, шест групи от 6-годишни в подготвителен клас. Основната цел на обучението обаче е усвояването на говорим български език и създаване на хигиенни навици, посочва директорът на школото.
Сред другите проблеми са осигуряването на облекло, обувки и допълнителни помагала. Училището има педагогически съветник и логопед, два оборудвани компютърни кабинета. Сградата е обновена и добре поддържана, с подменена дограма. Има игрище и спортни традиции в ученическите първенства, особено по тенис на маса. За подготвителните класове има и детски кът за игра.
Възпитаниците на училището са 1340, но има и закъснели, които ще влязат в час след завръщането на родителите им - гурбетчии. Седем са паралелките първи клас, девет във втори, осем паралелки са в трети клас, осем в четвърти, в пети клас са пет паралелки, в 6-ти са четири, а в седми и осми клас паралелките се редуцират до три.
На педагозите им се налага да се борят и със сегрегацията, която ромите сами си създават в квартала, посочва още Митев. Те държат на тяхното делене на мюсюлмани, лахове, роми, музиканти и др.