Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обсъди днес важни за развитието на Северозападна България въпроси с областни управители от района. В срещата участваха: Албена Георгиева – областен управител на Видин, Малина Николова – областен управител на Враца, Георги Терзийски – областен управител на Ловеч, и Росен Белчев – областен управител на Монтана. Това съобщиха от пресцентъра на МРРБ. По време на срещата бяха дискутираха предимно развитието на пътната и водната инфраструктура в района, както и възможността за прилагането на Целенасочената инвестиционна програма за подкрепа на слаборазвитите региони в страната.
Областните управители предадоха на министър Нанков приоритизиран списък на нуждаещите се от рехабилитация пътни трасета в Северозападния район. В тази връзка регионалният министър коментира, че въвеждането на тол системата ще позволи пътният сектор да бъде първият, който ще може да се самоиздържа от приходи, като се предвижда средствата за модернизиране и поддръжка на инфраструктурата да бъдат значително повече. Това от своя страна ще позволи по-добра поддръжка на пътищата, като те ще могат да бъдат рехабилитирани на всеки седем години, какъвто е стандартът за тяхната поддръжка.
Министър Нанков съобщи, че се очаква през пролетта на следващата година да започне рехабилитацията на път Е-79 в 30-километровия участък между Ботевград и Мездра, при която пътят ще бъде разширен с по една лента във всяка посока. Подготвя се и строителството на обходния път на Димово с дължина 27 км, което също е част от трасето на Е-79. Очаква се до края на октомври или средата на ноември да бъде готов проектът за изграждането на АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза. Амбицията е строителството на 9-километровата отсечка, която се изпълнява на инженеринг да започне още през тази година, каза регионалният министър. Той посочи, че се очаква до края на годината да бъде готов и проектът, и да започне процедурата по възлагане на обществена поръчка за изпълнение на 50-километровия участък от трасето на магистралата до разклона с второкласния път за Плевен и Ловеч.
Липсата на целево финансиране е причина за забавения старт на Целенасочената инвестиционна програма за подкрепа на слаборазвитите региони в страната, посочи по време на срещата Николай Нанков. Той напомни, че е необходимо преразглеждане на предложените за финансиране от нея проекти, като приоритетно ще бъдат реализирани тези от тях, които ще бъдат насочени към развитието на човешкия капитал.
По време на срещата бе коментирано състоянието на ВиК инфраструктурата и нивата на цената на услугата. Министър Нанков посочи, че е невъзможно инвестиции да бъдат правени без достатъчно приходи и потвърди пред областните управители, че министерството работи по създаването на фонд за ВиК проекти в общини от неконсолидираните територии в страната.
Областните управители предадоха на министър Нанков приоритизиран списък на нуждаещите се от рехабилитация пътни трасета в Северозападния район. В тази връзка регионалният министър коментира, че въвеждането на тол системата ще позволи пътният сектор да бъде първият, който ще може да се самоиздържа от приходи, като се предвижда средствата за модернизиране и поддръжка на инфраструктурата да бъдат значително повече. Това от своя страна ще позволи по-добра поддръжка на пътищата, като те ще могат да бъдат рехабилитирани на всеки седем години, какъвто е стандартът за тяхната поддръжка.
Министър Нанков съобщи, че се очаква през пролетта на следващата година да започне рехабилитацията на път Е-79 в 30-километровия участък между Ботевград и Мездра, при която пътят ще бъде разширен с по една лента във всяка посока. Подготвя се и строителството на обходния път на Димово с дължина 27 км, което също е част от трасето на Е-79. Очаква се до края на октомври или средата на ноември да бъде готов проектът за изграждането на АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза. Амбицията е строителството на 9-километровата отсечка, която се изпълнява на инженеринг да започне още през тази година, каза регионалният министър. Той посочи, че се очаква до края на годината да бъде готов и проектът, и да започне процедурата по възлагане на обществена поръчка за изпълнение на 50-километровия участък от трасето на магистралата до разклона с второкласния път за Плевен и Ловеч.
Липсата на целево финансиране е причина за забавения старт на Целенасочената инвестиционна програма за подкрепа на слаборазвитите региони в страната, посочи по време на срещата Николай Нанков. Той напомни, че е необходимо преразглеждане на предложените за финансиране от нея проекти, като приоритетно ще бъдат реализирани тези от тях, които ще бъдат насочени към развитието на човешкия капитал.
По време на срещата бе коментирано състоянието на ВиК инфраструктурата и нивата на цената на услугата. Министър Нанков посочи, че е невъзможно инвестиции да бъдат правени без достатъчно приходи и потвърди пред областните управители, че министерството работи по създаването на фонд за ВиК проекти в общини от неконсолидираните територии в страната.