Подсъдимият по делото за пътно произшествие, при което край Исперих загина служител на ОДМВР-Разград и негов приятел, не помни как подробности от катастрофата.
46-годишият Васил Генов от Исперих даде днес обяснения през състав на Разградски окръжен съд. По съвет на адвоката си Димитър Марковски обаче отказа да отговаря на въпроси на адвокатите на гражданските ищци. Генов разказа, че е шофьор с 30-годишен стаж, всеки ден като агроном в местна земеделска кооперация му се налага да шофира около 100 км. между шестте землища, в които се намират нивите на кооперацията. Спомни си за две свои нарушения на пътя – за пожарогасител с изтекъл срок и превишаване на скоростта с 8 км./ч., това обаче се било случило отдавна. За катастрофата на 18 август 2015 г. се оказа че няма много спомени. По думите му пред неговата „Ланчия Либра“ коли не са пътували, в насрещното платно обаче имало возила. Той се прибирал с майка си от Русе. Малко преди табелата за Исперих станала повличане на волана, след това не помнел нищо, следващият му спомен бил вече след катастрофата, когато си търсел телефона, за да се обади на шефа си, който да уведоми полицията и спешна помощ за инцидента. Генов няколкократно заяви пред съда, че друго от катастрофата не помни. Той уточни, че външни шумове не е чул, тъй като прозорците й били затворени, колата, която ползвал от една година, била с климатроник, слънцето печало в гърба му и в лицата на насрещно движещите се шофьори. Катастрофата е станала на прав участък.
Преди подсъдимия бяха разпитани двете поемни лица. Единият мъж разказа, че преминал непосредствено след катастрофата и макар че бързал откликнал на предложението на полицаите да остане като поемно лице. Разпитът на другото поемно лице се оказа доста по труден, той се оказа неграмотен и трудно обясняваше какво точно се е случило, разпозна си обаче подписа под протокола, който е подписал след приключване на действията на служителите на реда.
Съдът изслуша и трите вещи лица, изготвили повторната комплексната автотехническа и фрактодиагностична експертиза. Проф. Станимир Карапетков, проф. Любомир Димитров и инж. Христо Узунов от Факултета на Техническия университет в Сливен опровергаха появила се при предишна експертиза теза, че Генов е спукал предна лява гума и това може да е свързано с причината за катастрофата. Според експертите е възможно налягането в гумата да е било по-малко от необходимото, но тя не е била спукана, тъй като в такъв случай джантата е щяла да бъде задрана, освен това единият от експертите обясни, че спуканата гума не е пречка водачът да запази контрола над автомобила си, той лично шофирал 5 км. със спукана от кучешки зъб задна гума. Вещите лица съобщиха, че са използвали най-съвременния метод за изследване на подобни инциденти, включващ и компютърна симулация. Експертизата им обаче бе оспорена от адвокат Марковски в частта относно състоянието на гумата. Той настоя и за отвод на вещите лица, тъй като се оказа, че една от адвокатките на гражданските ищци е контактувала с тях, докато са изготвяли експертизата, името й бе записано на един от листите от експертното становище.
Делото бе отложено за края на месец май, като на вещите лица са зададени допълнителни въпроси.
Процесът е за причиняване на катастрофа на 18 август 2015 г., при който загинали двама мъже. Тогава по време на годишния си отпуск служителят от Държавна агенция „Технически операции“ Денчо Станев пътувал с личния си автомобил „Ситроен“ от Исперих към Разград заедно със съпругата си и приятелско семейство. На изхода на Исперих лек автомобил "Ланчия Либра", управляван от Васил Генов, навлязъл в насрещното платно и се ударил челно в "Ситроен"-а. При сблъсъка на място е починал Денчо Станев, Ахмед Чолаков от село Йонково, който се возел на задната седалка, е транспортиран в МБАЛ-Разград с тежка черепно-мозъчна травма, по-късно и той починал. Съпругите им и 70-годишната майка на водача на "Ланчията" са откарани в исперихската болница с по-леки наранявания. От автотехническата експертиза по делото стана ясно, че Генов е карал със скорост 106,5 км./ч., нарушил е още над 10 клаузи от Закона за движение по пътищата и Правилника за неговото прилагане. Загиналият полицай шофирал със 70,5 км./ч.
46-годишият Васил Генов от Исперих даде днес обяснения през състав на Разградски окръжен съд. По съвет на адвоката си Димитър Марковски обаче отказа да отговаря на въпроси на адвокатите на гражданските ищци. Генов разказа, че е шофьор с 30-годишен стаж, всеки ден като агроном в местна земеделска кооперация му се налага да шофира около 100 км. между шестте землища, в които се намират нивите на кооперацията. Спомни си за две свои нарушения на пътя – за пожарогасител с изтекъл срок и превишаване на скоростта с 8 км./ч., това обаче се било случило отдавна. За катастрофата на 18 август 2015 г. се оказа че няма много спомени. По думите му пред неговата „Ланчия Либра“ коли не са пътували, в насрещното платно обаче имало возила. Той се прибирал с майка си от Русе. Малко преди табелата за Исперих станала повличане на волана, след това не помнел нищо, следващият му спомен бил вече след катастрофата, когато си търсел телефона, за да се обади на шефа си, който да уведоми полицията и спешна помощ за инцидента. Генов няколкократно заяви пред съда, че друго от катастрофата не помни. Той уточни, че външни шумове не е чул, тъй като прозорците й били затворени, колата, която ползвал от една година, била с климатроник, слънцето печало в гърба му и в лицата на насрещно движещите се шофьори. Катастрофата е станала на прав участък.
Преди подсъдимия бяха разпитани двете поемни лица. Единият мъж разказа, че преминал непосредствено след катастрофата и макар че бързал откликнал на предложението на полицаите да остане като поемно лице. Разпитът на другото поемно лице се оказа доста по труден, той се оказа неграмотен и трудно обясняваше какво точно се е случило, разпозна си обаче подписа под протокола, който е подписал след приключване на действията на служителите на реда.
Съдът изслуша и трите вещи лица, изготвили повторната комплексната автотехническа и фрактодиагностична експертиза. Проф. Станимир Карапетков, проф. Любомир Димитров и инж. Христо Узунов от Факултета на Техническия университет в Сливен опровергаха появила се при предишна експертиза теза, че Генов е спукал предна лява гума и това може да е свързано с причината за катастрофата. Според експертите е възможно налягането в гумата да е било по-малко от необходимото, но тя не е била спукана, тъй като в такъв случай джантата е щяла да бъде задрана, освен това единият от експертите обясни, че спуканата гума не е пречка водачът да запази контрола над автомобила си, той лично шофирал 5 км. със спукана от кучешки зъб задна гума. Вещите лица съобщиха, че са използвали най-съвременния метод за изследване на подобни инциденти, включващ и компютърна симулация. Експертизата им обаче бе оспорена от адвокат Марковски в частта относно състоянието на гумата. Той настоя и за отвод на вещите лица, тъй като се оказа, че една от адвокатките на гражданските ищци е контактувала с тях, докато са изготвяли експертизата, името й бе записано на един от листите от експертното становище.
Делото бе отложено за края на месец май, като на вещите лица са зададени допълнителни въпроси.
Процесът е за причиняване на катастрофа на 18 август 2015 г., при който загинали двама мъже. Тогава по време на годишния си отпуск служителят от Държавна агенция „Технически операции“ Денчо Станев пътувал с личния си автомобил „Ситроен“ от Исперих към Разград заедно със съпругата си и приятелско семейство. На изхода на Исперих лек автомобил "Ланчия Либра", управляван от Васил Генов, навлязъл в насрещното платно и се ударил челно в "Ситроен"-а. При сблъсъка на място е починал Денчо Станев, Ахмед Чолаков от село Йонково, който се возел на задната седалка, е транспортиран в МБАЛ-Разград с тежка черепно-мозъчна травма, по-късно и той починал. Съпругите им и 70-годишната майка на водача на "Ланчията" са откарани в исперихската болница с по-леки наранявания. От автотехническата експертиза по делото стана ясно, че Генов е карал със скорост 106,5 км./ч., нарушил е още над 10 клаузи от Закона за движение по пътищата и Правилника за неговото прилагане. Загиналият полицай шофирал със 70,5 км./ч.