Любителите на транспорта с електрически тротинетки вече ще имат възможност да се придвижват по улиците и велоалеите на Пловдив.
Това става възможно, след като бе подписан меморандум за сътрудничество между изпълняващия длъжността кмет Величко Родопски и две от фирмите, които предлагат превозните средства и осъществяват тази дейност - Петко Анчев и Теодор Рачев.
„Това е поредната стъпка, която правим за това Пловдив да е все по-зелен град, като създаваме условия за алтернативни начини за придвижване за намаляване на замърсяването на въздуха, на трафика в централната градска част, а и да следваме добрия пример на повечето европейски градове с подобна практика“, заяви ресорният заместник-кмет Тодор Чонов.
Двете фирми (Hobo и Lime) осигуряват индивидуални електрически превозни средства за публично ползване. Тротинетките ще бъдат разположени на велопаркингите, които е изградила Община Пловдив.
Те ще могат да се карат на велоалеите и на пътното платно, като минималната възраст за потребителите в първия случай е 14 години, а за улиците и булевардите - 16 години.
Съгласно подписания документ има забранителни зони, в които тротинетките няма да могат да се карат. Това са пешеходните зони - Главната улица, парковете и градините, тепетата, кв. „Капана“ - скоростта ще бъде ограничена софтуерно до 5 км/ч, което ще позволи само тяхното бутане. Максималната скорост, която могат да достигнат, съгласно европейските изисквания е 25 км/ч.
Меморандумът ще е в сила до приемането на проект на наредба, с която ще се регламентира дейността по-подробно. Определен е броят на зоните за паркиране, най-подходящите места за тяхното предоставяне и ползване, без това да създава допълнителни неудобства за другите участници в движението, включително и пешеходците. Графиката на 36-те локации ще бъде качена и на сайта на община Пловдив в раздел „Транспорт“ от утре.
„Пловдив е с най-добре развитата велоалейна мрежа, по която ще могат да се придвижват общо 350 електрически скутера. Новите услуги ще бъдат включени към съответните приложения за градска мобилност, които разработваме във връзка с новата електронно-билетна система“, уточни заместник-кметът Тодор Чонов.
Услугата се предлага чрез създаване на профил в мобилно приложение, а заплащането е 1 лева за отключване и между 20-25 стотинки на минута. Заплащането става с дебитна карта.
Анализите от използването на електрическите тротинетки ще даде възможност да се види състоянието на съществуващата транспортна мрежа, дали е достатъчно застъпен градският транспорт и къде трябва да се включи нов маршрут например. Ще се види и придвижването между кварталите, часовия диапазон и т.н.
Представителите на двете фирми заявиха, че не са конкуренция на градския транспорт, а са допълващи услугата. Техни служители ще имат задължението ежедневно да преместват индивидуалните електрически превозни средства на местата за паркиране. Фирмите ще предлагат и различни отстъпки, а следващата крачка е електрически велосипеди.
Това става възможно, след като бе подписан меморандум за сътрудничество между изпълняващия длъжността кмет Величко Родопски и две от фирмите, които предлагат превозните средства и осъществяват тази дейност - Петко Анчев и Теодор Рачев.
Община Пловдив
Двете фирми (Hobo и Lime) осигуряват индивидуални електрически превозни средства за публично ползване. Тротинетките ще бъдат разположени на велопаркингите, които е изградила Община Пловдив.
Те ще могат да се карат на велоалеите и на пътното платно, като минималната възраст за потребителите в първия случай е 14 години, а за улиците и булевардите - 16 години.
Съгласно подписания документ има забранителни зони, в които тротинетките няма да могат да се карат. Това са пешеходните зони - Главната улица, парковете и градините, тепетата, кв. „Капана“ - скоростта ще бъде ограничена софтуерно до 5 км/ч, което ще позволи само тяхното бутане. Максималната скорост, която могат да достигнат, съгласно европейските изисквания е 25 км/ч.
Меморандумът ще е в сила до приемането на проект на наредба, с която ще се регламентира дейността по-подробно. Определен е броят на зоните за паркиране, най-подходящите места за тяхното предоставяне и ползване, без това да създава допълнителни неудобства за другите участници в движението, включително и пешеходците. Графиката на 36-те локации ще бъде качена и на сайта на община Пловдив в раздел „Транспорт“ от утре.
„Пловдив е с най-добре развитата велоалейна мрежа, по която ще могат да се придвижват общо 350 електрически скутера. Новите услуги ще бъдат включени към съответните приложения за градска мобилност, които разработваме във връзка с новата електронно-билетна система“, уточни заместник-кметът Тодор Чонов.
Община Пловдив
Анализите от използването на електрическите тротинетки ще даде възможност да се види състоянието на съществуващата транспортна мрежа, дали е достатъчно застъпен градският транспорт и къде трябва да се включи нов маршрут например. Ще се види и придвижването между кварталите, часовия диапазон и т.н.
Представителите на двете фирми заявиха, че не са конкуренция на градския транспорт, а са допълващи услугата. Техни служители ще имат задължението ежедневно да преместват индивидуалните електрически превозни средства на местата за паркиране. Фирмите ще предлагат и различни отстъпки, а следващата крачка е електрически велосипеди.