Как да направят нови достъпни и печеливши голф курорти в България, как да привлекат повече голф туристи и как да забавляват всичките си гости – това представиха в свои проекти студенти от ВУМК във Варна и Добрич. Бъдещите голф мениджъри предлагат в техните голф курорти туристите сами да си приготвят ястия, а неголфиращи деца и скучаещи съпруги да се състезават по ориентиране, да ходят на фотосафари и риболов, да се учат на парапланеризъм.
С презентации на проекти за голф курорти на територията на Добричка област приключи обучението по голф туризъм на 54 студенти от специалността „Маркетинг и управление на хотелиерството и туризма“ във ВУМК.
„На основа на видяното, наученото, визията за устойчив голф туризъм, студентите трябваше да създадат туристически комплекси върху 2000 декара – разказва преподавателят по голф туризъм Румен Тодоров. Той определи четирите основни момента в проектите - идейно предложение, финансиране, управление и маркетинг.
Студентите предлагат на пазара нов интегриран голф продукт, насочен предимно към младите от потенциална аудитория от над 30 милиона души в радиус на 500 км от Добричка област от България, Румъния, Русия, Турция, Украйна и Молдова. Третокурсниците от Висше училище Международен колеж залагат в проектите си и на казина, зоокътове с мечки панда, хеликоптерни площадки, игрища за бейзбол, крикет и параклис. Проектите включват и аквапаркове, барове, казина и СПА-центрове от световна класа.
Бъдещите туристически мениджъри вярват, че в недалечно бъдеще България ще се превърне от „неоткрита“ в утвърдена голф дестинация с родни курорти, подобни на Сън Сити, Лас Вегас и Ещорил, допълват от ВУМК.