Една от подготвените листовки за неправилно паркирани коли
Една от подготвените листовки за неправилно паркирани коли / Дарик Добрич
Добричлията Петър Петров подхваща лична кампания срещу неправилното паркиране и проблемите с придвижването в Добрич. Той е подготвил обръщение към Общината с анализ на ситуацията и възможни решения на проблемите.

Освен това ще отпечата също подготвени от него листовки - два вида, които смята да поставя на неправилно паркирани коли. В тази кауза Петров ще има и помощници-доброволци.
 
Пред Дарик той обясни, че иска да бъде максимално добронамерен към съгражданите си, защото смята, че те не са нарушители или лоши хора, щом паркират неправилно, а го правят за удобство, от години, тъй като никой не ги наказва или не се сещат, че създават проблем.

Според него, наказателни акции като лепене на стикери и други мерки срещу колите не са решение, защото са също толкова негативни като нарушението, което искат да посочат. „Смятам, че трябва да покажем на тези наши съграждани, които паркират неправилно, че има хора в града, които искат този проблем да бъде решен“, казва Петров.

Затова и текстът на листовката му е препоръчващ, помагащ, насочващ, а не заплашителен или подигравателен.
 
Анализът с предложенията му, които ще предостави на кмета, е 4 страници и проблемите са наистина огледани подробно. Сред акцентите са:
  1. Констатира се, че причините за неправилно паркиране са две – лично удобство и липса на противодействие от службите. Често шофьорът изтъква, че е „за малко“, но това може да е до 1 час. Няма ефективен контрол.
  2. Необходимо е Общината да даде информация по всички канали до гражданите - когато се упътват за някъде, къде в близост могат да паркират правилно. Може да бъде изготвена и публикувана карта с паркоместа и зони за безплатно и платено паркиране.
  3. Нужна е гъвкава и оперативна система за сигнализиране на нарушение и глобяване, вкл. даване информация към нарушителя с възможности за плащане. Да има добра събираемост на глобите.
  4. Намесата на „паяк“ трябва да е прецизирана и не подборна. Пример за лоша намеса е Варна, където се вдигат коли, които не винаги пречат на движението, но пък са на удобно за паяка място, от друг град, по-леки или стари. Важното е, че резултат няма – улиците и тротоарите във Варна са непроходими от паркирали возила. Трябва от мерките обаче да се търси именно този ефект – опразване на тротоари, улици и зелени площи от колите. Не бива глобите да се налагат по норматив, а да са ефективни.
  5. Скобите също са спорни, затова следва да са такива, които не се поставят на МПС-то, както и да могат да се освобождават при плащане на глобата на момента.
  6. Трябва службите, които имат интерес от чисти улици – пожарна, полиция и др., да търсят решение, а работещите в държавната администрация да дават личен пример.
  7. Премахване на изоставените автомобили.
 
По информация от Общината, в момента се подготвят правилата за работа на общинската полиция, която ще контролира и паркирането. Очаква се работата на звеното да започне наесен.
 
Петър Петров се обръща към Общината със съвет да се напишат правилата за дейността по неправилното паркиране след набиране на мнения и препоръки от обществеността.

Той самият обмисля да добави към своите предложения още относно придвижването в Добрич – зелена вълна на светофарите, преодоляване на задръствания, транспортни схеми, промяна на разчертани за паркиране зони по двупосочни улици, които ги превръщат в еднопосочни и т.н.