Общ устройствен план на Добрич
Общ устройствен план на Добрич / Дарик Добрич
Община град Добрич има одобрен нов Общ устройствен план (ОУП). Той е подготвен от Националния център за териториално развитие, където е правен и стария план. Проектът се подготвя от края на 2014 г., на два етапа, между които е проведено публично и експертно обсъждане. На финалния етап Планът бе одобрен и от съветниците на Добрич. Прогнозираният му хоризонт на действие е 15-20 години, като досегашният е в сила от близо 25 години, свършил е своята работа и по него има направени редица ПУП.
 
Според ръководителя на екипа, правил Плана, арх. Иван Димчев, е трябвало да се опишат новите терени в Добрич и да се предвиди тяхното развитие. Новият ОУП е съобразен със Закона за устройство на територията, с Наредби 7 и 8. Добавен е придобитият от Общината наскоро терен на бившето военно летище, където се планира изграждане на интермодален терминал, за който ще способстват транспортните връзки – близостта до летище Варна, пристанище Силистра, ЖП линия и трасето за границата с Румъния. Добавени в ОУП са и три нови селищни образувания в Лозята, на които ще се прави улична регулация. Предвидено е удвояването на пътя Добрич-Варна, като е направена нова връзка за подстъпа от този път към околовръстното шосе на север.
 
В новия ОУП е помислено и за друг проблем на Добрич – липсата на места в гробищния парк. Решението е с развитие на терени в западна посока, като то вече е дадено за съгласуване в РИОСВ – Варна.
 
Попитан какви възможности за по-добро автомобилно движение и транспорт в Добрич предлага новият Общ устройствен план, арх Димчев обясни, че е планирано цялостно удвояване на околовръстното шосе на Добрич. Прибавен е и вътрешен ринг, който да свързва промишлени зони Запад и Север и да излиза на бул.“3 март“. Предложени са още кръгови кръстовища – едното е на ул.“Калиакра“ и бул.“Добруджа“. Той обясни, че заради затварянето за движение на автомобили на бул.“25 септември“ е мислено за увеличаване на ул.“Отец Паисий“, което може да стане след премахване на две стари сгради. Имало е предварителен проект за подземен маршрут под пешеходната зона, но това се оказало невъзможно. За преодоляване на проблемите с паркирането се препоръчва въвеждане на еднопосочни улици и строителство на сгради с подземни паркинги. Той поясни, че има ПУП с предвидени такива, които обаче не се спазват.