„Новият Общ устройствен план на Добрич е изработен с хоризонт 20 – 25 години. Собствеността на гражданите е на преден план. В същото време новите социално-икономически условия предполагат нова планировка и структуриране на градската територия”, заяви пред Дарик арх.Иван Димчев - ръководител на проектанския екип, разработил плана.
Документът ще бъде подложен на обсъждане на сесията на Общинския съвет на 25 юли. Последният Общ устройствен план на града е отпреди 20 години и е бил разработен от почти същия екип, както и сегашния. Изготвянето на новия план е отнело две и половина години.
Един от важните акценти, заложени в ОУП, е теренът на бившето военно летище, което ще придобие нови функции. Предлага се там да се създаде интермодален терминал. Това е съвременна форма на изграждане на логистични центрове, посочи арх. Димчев. Терминалът ще съвместява няколко вида транспорт – въздушен, железопътен и колесен, като особено важна е близостта на Варна и Силистра като речно пристанище. Голяма чест от територията вече е отстъпена на общината от Министерството на отбраната. На терминала ще се усвоят и нови работни места.
Северната и Северозападната производствена зона ще бъдат разширени с цел нови инвестиционни намерения. Определени терени на източната тангента на града, с възможности за промяна на предназначението им, също ще се включат в плана.
Лозята на Добрич стават селищно образувание. С локализирането на тези зони ще може да се изработват нови подробни устройствени планове, които да ги осъвременят и да се изградят нови пътни връзки.
Нови възможности дава ОУП в централната градска част. По думите на арх.Димчев ще има възможност за уплътняване на териториите, за да се използват по-интензивно и по-рационално.
За гробищния парк се предвижда разширение в западна посока. Дейността ще се извършва поетапно, защото трябва да се обезщетяват собственици на земи и това ще бъде сравнително дълъг процес, подчерта арх.Димчев.
Той допълни, че при изработването на плана са взети предвид и предложения на граждани, направени по време на общественото обсъждане. Например ще бъдат вкарани в чертите на града жилищни сгради и стопански двор, които се намират на север от бул.”Трети март” и на запад от Западната индустриална зона. Така тази структурна единица ще може да бъде облагородена.
Документът ще бъде подложен на обсъждане на сесията на Общинския съвет на 25 юли. Последният Общ устройствен план на града е отпреди 20 години и е бил разработен от почти същия екип, както и сегашния. Изготвянето на новия план е отнело две и половина години.
Един от важните акценти, заложени в ОУП, е теренът на бившето военно летище, което ще придобие нови функции. Предлага се там да се създаде интермодален терминал. Това е съвременна форма на изграждане на логистични центрове, посочи арх. Димчев. Терминалът ще съвместява няколко вида транспорт – въздушен, железопътен и колесен, като особено важна е близостта на Варна и Силистра като речно пристанище. Голяма чест от територията вече е отстъпена на общината от Министерството на отбраната. На терминала ще се усвоят и нови работни места.
Северната и Северозападната производствена зона ще бъдат разширени с цел нови инвестиционни намерения. Определени терени на източната тангента на града, с възможности за промяна на предназначението им, също ще се включат в плана.
Лозята на Добрич стават селищно образувание. С локализирането на тези зони ще може да се изработват нови подробни устройствени планове, които да ги осъвременят и да се изградят нови пътни връзки.
Нови възможности дава ОУП в централната градска част. По думите на арх.Димчев ще има възможност за уплътняване на териториите, за да се използват по-интензивно и по-рационално.
За гробищния парк се предвижда разширение в западна посока. Дейността ще се извършва поетапно, защото трябва да се обезщетяват собственици на земи и това ще бъде сравнително дълъг процес, подчерта арх.Димчев.
Той допълни, че при изработването на плана са взети предвид и предложения на граждани, направени по време на общественото обсъждане. Например ще бъдат вкарани в чертите на града жилищни сгради и стопански двор, които се намират на север от бул.”Трети март” и на запад от Западната индустриална зона. Така тази структурна единица ще може да бъде облагородена.