Британски учени установиха, че лековатите разговори и клюките в службата повдигат духа на хората и ги разсейват, като положителният ефект е по-голям от отрицателния, съобщи сайтът Физ.орг.
При дистанционна работа в условията на Ковид-19 този полезен ефект трудно се възпроизвежда.
Учените от бизнес училището на университета в Ексетър са използвали данни за 151 работещи от различни сектори. Те установиха, че общите приказки и клюките повишават позитивните емоции и чувството за удовлетвореност към края на деня, а и допринасят хората да искат да помогнат на колегите си.
Тези, които обичат да побъбрят, усещат по-голямо признание в работата си и имат чувство за по-близка връзка с останалите в службата.
Страничните разговори все пак разсейват хората и понякога те се въздържат от тях заради липса на време.
Адаптивните хора усещат повече ползата от общите приказки. Тези, които трудно се приспособяват, чувстват повече негативните им страни и понякога казват повече, отколкото би трябвало.
Учените наричат страничните разговори "важен социален лубрикант" и дават за пример лекия социален разговор в началото на делова среща, който създава непосредственост преди сериозни преговори или оценка на работата. Те са и социален ритуал, вграден в ежедневието.
Участниците в изследването са анкетирани три пъти на ден по 15 минути три седмици.
При дистанционна работа в условията на Ковид-19 този полезен ефект трудно се възпроизвежда.
Учените от бизнес училището на университета в Ексетър са използвали данни за 151 работещи от различни сектори. Те установиха, че общите приказки и клюките повишават позитивните емоции и чувството за удовлетвореност към края на деня, а и допринасят хората да искат да помогнат на колегите си.
Тези, които обичат да побъбрят, усещат по-голямо признание в работата си и имат чувство за по-близка връзка с останалите в службата.
Страничните разговори все пак разсейват хората и понякога те се въздържат от тях заради липса на време.
Адаптивните хора усещат повече ползата от общите приказки. Тези, които трудно се приспособяват, чувстват повече негативните им страни и понякога казват повече, отколкото би трябвало.
Учените наричат страничните разговори "важен социален лубрикант" и дават за пример лекия социален разговор в началото на делова среща, който създава непосредственост преди сериозни преговори или оценка на работата. Те са и социален ритуал, вграден в ежедневието.
Участниците в изследването са анкетирани три пъти на ден по 15 минути три седмици.