Случаят с пристанище „Росенец“ предизвика бурни обществени и политически реакции. В сряда стана ясно, че управляващите и ДПС ще внесат предложение за прекратяване на концесията на пристанището, последва напрежение, заговори се за „некоалиционна култура“. Президентът Радев разкритикува управляващите, като определи идеята им като прибързана и некоректна.
Аз съм леко притеснен от нивата на тревожност на президента Радев по отношение на „Лукойл” . Точно той обслужи „Лукойл” напълно в периода на управление на неговото служебно правителство. Силно притеснен съм дали там няма някаква зависимост. Това заяви пред NOVA депутатът от ПП-ДБ и член на Комисията по енергетика в НС Ивайло Мирчев, коментирайки решението на управляващите концесията на пристанище „Росенец”, сключена с „Лукойл-Нефтохим”, да бъде прекратена и критиките отправени от стана на президента Радев дали това решение е достатъчно добре обмислено.
„За нас е странно президентът да е загрижен за корпоративния интерес на една руска компания. Както казаха експертите – не може да има никакъв проблем за горивата. Ще припомня, че преди година и малко по същия начин ни обясняваха, включително президента и неговите министри, как без газ от „Газпром” не можем да продължим да съществуваме. Сега не взимаме газ от Русия, а цената е ниска”, припомни депутатът.
По думите му в момента не може да има дефицит на горивата, защото вносът е много лесен. На въпрос самите съоръжения в Росенец, тоест тиловата база, в изправност ли са, за да приемат всякакви други количества петрол, за да стигнат те до нефтохимическия завод, той отговори: ”Лукойл” Работи от 2000 година като частна рафинерия. Концесията на пристанище „Росенец” е дадена през 2011 година. През това време пристанището си беше държавно, както ще бъде след няколко дни, и „Лукойл” си работеше без проблеми като частна компания. Петрол стигаше и всичко беше коректно”.
Мирчев подчерта, че първо предложението за прекратяване на концесията предстои първо да бъде прието в пленарна зала. „Не е важно дали ще бъде след една, три или пет седмици. Важно е да не бързаме, а да го направим по начин, по който да гарантираме сигурността на доставките на горива”, категоричен е той.
Законопроектът за отнемане концесията на пристанище „Росенец” е на ДПС. Сега той е коригиран, за да има срок, в който без условности пристанището да бъде отнето от концесионера. Това каза депутатът от ГЕРБ-СДС и председател на Комисията по енергетика в НС Делян Добрев. Според него България има икономически интерес пристанище „Росенец” да стане държавна собственост.
Превърна ли се в „ябълка на раздора“ предложението за пристанище „Росенец“
Той коментира и цените на горивата у нас. По думите на народния представител литър от най-употребяваните нефтопродукти трябва да струва под 2 лв.
Добрев е категоричен, че цената продължава да бъде надписвана.
Ще поскъпнат ли горивата, ако бъде прекратена концесията на пристанище „Росенец”? Темата коментираха директорът на програма „Енергетика и климат” в Центъра за изследване на демокрацията Мартин Владимиров и енергийният експерт и член на УС на „Свободен енергиен пазар” Виктор Минчев.
Категоричното мнение на експертите е, че няма риск за сигурността на енергийните доставки за България, независимо кой управлява терминала в „Росенец”, рафинерията и прилежащата инфраструктура. Според тях страната ни може да функционира, дори изцяло да бъде спрян вносът на руски петрол.
Аз съм леко притеснен от нивата на тревожност на президента Радев по отношение на „Лукойл” . Точно той обслужи „Лукойл” напълно в периода на управление на неговото служебно правителство. Силно притеснен съм дали там няма някаква зависимост. Това заяви пред NOVA депутатът от ПП-ДБ и член на Комисията по енергетика в НС Ивайло Мирчев, коментирайки решението на управляващите концесията на пристанище „Росенец”, сключена с „Лукойл-Нефтохим”, да бъде прекратена и критиките отправени от стана на президента Радев дали това решение е достатъчно добре обмислено.
„За нас е странно президентът да е загрижен за корпоративния интерес на една руска компания. Както казаха експертите – не може да има никакъв проблем за горивата. Ще припомня, че преди година и малко по същия начин ни обясняваха, включително президента и неговите министри, как без газ от „Газпром” не можем да продължим да съществуваме. Сега не взимаме газ от Русия, а цената е ниска”, припомни депутатът.
По думите му в момента не може да има дефицит на горивата, защото вносът е много лесен. На въпрос самите съоръжения в Росенец, тоест тиловата база, в изправност ли са, за да приемат всякакви други количества петрол, за да стигнат те до нефтохимическия завод, той отговори: ”Лукойл” Работи от 2000 година като частна рафинерия. Концесията на пристанище „Росенец” е дадена през 2011 година. През това време пристанището си беше държавно, както ще бъде след няколко дни, и „Лукойл” си работеше без проблеми като частна компания. Петрол стигаше и всичко беше коректно”.
Мирчев подчерта, че първо предложението за прекратяване на концесията предстои първо да бъде прието в пленарна зала. „Не е важно дали ще бъде след една, три или пет седмици. Важно е да не бързаме, а да го направим по начин, по който да гарантираме сигурността на доставките на горива”, категоричен е той.
Законопроектът за отнемане концесията на пристанище „Росенец” е на ДПС. Сега той е коригиран, за да има срок, в който без условности пристанището да бъде отнето от концесионера. Това каза депутатът от ГЕРБ-СДС и председател на Комисията по енергетика в НС Делян Добрев. Според него България има икономически интерес пристанище „Росенец” да стане държавна собственост.
Превърна ли се в „ябълка на раздора“ предложението за пристанище „Росенец“
Той коментира и цените на горивата у нас. По думите на народния представител литър от най-употребяваните нефтопродукти трябва да струва под 2 лв.
Добрев е категоричен, че цената продължава да бъде надписвана.
Ще поскъпнат ли горивата, ако бъде прекратена концесията на пристанище „Росенец”? Темата коментираха директорът на програма „Енергетика и климат” в Центъра за изследване на демокрацията Мартин Владимиров и енергийният експерт и член на УС на „Свободен енергиен пазар” Виктор Минчев.
Категоричното мнение на експертите е, че няма риск за сигурността на енергийните доставки за България, независимо кой управлява терминала в „Росенец”, рафинерията и прилежащата инфраструктура. Според тях страната ни може да функционира, дори изцяло да бъде спрян вносът на руски петрол.