Онлайн обучението категорично е изчерпано, достигнало е своя предел. Това заяви омбудсманът Диана Ковачева по време на онлайн конференция на тема "COVID-19 и правата на децата". Събитието е по инициатива на Националната мрежа за децата.
Децата, които учат дистанционно, изостават в мотивацията си за учене и в нивото си на грамотност, коментира Ковачева. Тя посочи, че има притеснения за психическата стабилност на учениците, които са в изолация у дома.
Ковачева отбеляза, че в момента се заставят родителите на по-големите ученици сами да закупуват тестовете за коронавирус, за да може децата им да учат присъствено. По думите й това създава имуществена преграда за осъществяване на достъп до образование, защото има семейства, които не могат да си позволят да отделят пари за тестове. Крайно време е да се намери решение на тази криза, категорична е омбудсманът.
"Попитахме ли децата всъщност как те се чувстват в COVID кризата", запита Ковачева, като подчерта, че онлайн обучението не допринася за бъдещото адаптиране на учениците в живота. В общата криза правата на децата остават в ъгъла на вниманието на институциите и на националното общество, заяви още омбудсманът.
Тя посочи, че само за 2020 г. е получила над 1400 жалби във връзка с ограниченията заради коронавируса. Ковачева обяви, че днес е изпратила препоръки към здравния министър за онлайн обучението. Препоръки ще бъдат отнесени и към новото Народно събрание.
Ковачева посочи, че предлаганите дистанционни услуги са задълбочили проблемите и на учениците със специални образователни нужди. Тя смята, че децата от семейства в риск от бедност също са жертва на пандемията.
Децата, които учат дистанционно, изостават в мотивацията си за учене и в нивото си на грамотност, коментира Ковачева. Тя посочи, че има притеснения за психическата стабилност на учениците, които са в изолация у дома.
Ковачева отбеляза, че в момента се заставят родителите на по-големите ученици сами да закупуват тестовете за коронавирус, за да може децата им да учат присъствено. По думите й това създава имуществена преграда за осъществяване на достъп до образование, защото има семейства, които не могат да си позволят да отделят пари за тестове. Крайно време е да се намери решение на тази криза, категорична е омбудсманът.
"Попитахме ли децата всъщност как те се чувстват в COVID кризата", запита Ковачева, като подчерта, че онлайн обучението не допринася за бъдещото адаптиране на учениците в живота. В общата криза правата на децата остават в ъгъла на вниманието на институциите и на националното общество, заяви още омбудсманът.
Тя посочи, че само за 2020 г. е получила над 1400 жалби във връзка с ограниченията заради коронавируса. Ковачева обяви, че днес е изпратила препоръки към здравния министър за онлайн обучението. Препоръки ще бъдат отнесени и към новото Народно събрание.
Ковачева посочи, че предлаганите дистанционни услуги са задълбочили проблемите и на учениците със специални образователни нужди. Тя смята, че децата от семейства в риск от бедност също са жертва на пандемията.