Последната проверка на техническото състояние на язовир „Бели Искър“ е изпълнена извънредно от служители на Държавна агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) на 2 януари 2020 г.
Корнелия Нинова: Ако не беше вотът на недоверие, нямаше да има реакции (ВИДЕО)
При проверката са анализирани данни от три визуални огледа и технически измервания от контролни датчици на стената и съоръженията към нея, изпълнени от сформирана група от специалисти. Оперативният анализ на извършените измервания е показал, че няма наличие на изменения от базовите отклонения при контрола на съоръженията. Това съобщиха от ДАМТН във връзка с високия обществен интерес към техническото състояние на стената и съоръженията към нея на язовир „Бели Искър“. В резултат на извънредната проверка е установено, че нивото на язовира се поддържа съгласно предписаната кота под 1876.0 м. Предписанието е дадено след проведен Технически експертен съвет през септември 2016 г. В момента на инспекцията, водното ниво е било на кота 1869.72 м, завиреният обем е бил 8 871 100 куб. м и е било подавано водно количество по напорна деривация 0.723 куб. м/сек.
Фандъкова: Намалее ли водата в София, спираме подаването за Перник
Короната на язовира е била без видими нарушения. Водният откос и положената геомембрана са били без нарушения във видимата си част. Въздушният откос е бил без значими нарушения на повърхностния бетон (в сравнение с предходни огледи). Преливникът (траншеен с двустранно преливане) е бил без видими нарушения, като е бил с отворени 8 таблени затвори. Бързотокът е бил без видими нарушения. В изправност са били основният изпускател и затворните органи към него.
Съгласно анализ на техническото състояние от 2016 г., състоянието на язовирната стена и съоръженията към нея е определено като „неизправно – частично работоспособно“. В тази връзка, към момента се изпълнява предписанието: „Водното ниво да се поддържа не по-високо от кота 1876.00 м (2.0 м под кота преливен ръб)“, със срок на изпълнение - постоянен, до реконструкция на язовирната стена.
Текущият мониторинг на язовирната стена и съоръженията към нея продължава в съответствие с Програмата за технически контрол.
Корнелия Нинова: Ако не беше вотът на недоверие, нямаше да има реакции (ВИДЕО)
При проверката са анализирани данни от три визуални огледа и технически измервания от контролни датчици на стената и съоръженията към нея, изпълнени от сформирана група от специалисти. Оперативният анализ на извършените измервания е показал, че няма наличие на изменения от базовите отклонения при контрола на съоръженията. Това съобщиха от ДАМТН във връзка с високия обществен интерес към техническото състояние на стената и съоръженията към нея на язовир „Бели Искър“. В резултат на извънредната проверка е установено, че нивото на язовира се поддържа съгласно предписаната кота под 1876.0 м. Предписанието е дадено след проведен Технически експертен съвет през септември 2016 г. В момента на инспекцията, водното ниво е било на кота 1869.72 м, завиреният обем е бил 8 871 100 куб. м и е било подавано водно количество по напорна деривация 0.723 куб. м/сек.
Фандъкова: Намалее ли водата в София, спираме подаването за Перник
Короната на язовира е била без видими нарушения. Водният откос и положената геомембрана са били без нарушения във видимата си част. Въздушният откос е бил без значими нарушения на повърхностния бетон (в сравнение с предходни огледи). Преливникът (траншеен с двустранно преливане) е бил без видими нарушения, като е бил с отворени 8 таблени затвори. Бързотокът е бил без видими нарушения. В изправност са били основният изпускател и затворните органи към него.
Съгласно анализ на техническото състояние от 2016 г., състоянието на язовирната стена и съоръженията към нея е определено като „неизправно – частично работоспособно“. В тази връзка, към момента се изпълнява предписанието: „Водното ниво да се поддържа не по-високо от кота 1876.00 м (2.0 м под кота преливен ръб)“, със срок на изпълнение - постоянен, до реконструкция на язовирната стена.
Текущият мониторинг на язовирната стена и съоръженията към нея продължава в съответствие с Програмата за технически контрол.