Заради сложността при изграждането на пътя край Кресна, част от автомагистрала Струма, министър-председателят Кирил Петков повикал за консултации баща си. За това разказа пред журналисти регионалния министър в оставка Гроздан Караджов.
"Въпросът с Кресна, с последния участък, който е останал от АМ "Стрма", е много болезнен въпрос. Дали да загубим ОВОС-а (Оценката на въздействието върху околната среда-бел.ред.), който имаме и важи до средата на октомври, или да минем през един компромисен вариант, който компромисен вариант да удовлетворява, както НПО-тата, еколозите и местните жители на Кресна, така и да върши работа на всички граждани, т.е. да има магистрален път. Това включваше възможността да се започне вече приключилата процедура с едно платно по западния склон на Пирин и веднага да се започне проектиране по второ платно, паралелно с това за да няма трафик долу в самото Кресненско дефиле", обясни в детайли проблема с изграждането на пътя край Кресна Караджов.
Казусът е обсъждан преди повече от 4 месеца в кабинета на министър-председателя Кирил Петков, обясни Караджов.
Караджов: Още вчера подадох оставка, никога не съм искал тези пари
"За консултация министър-председателя повика баща си. И аз водих с него повече от час разумен разговор по този въпрос. Предложението за етапност, дойде от бащата на Кирил Петков, изключително разумен човек и отдаден еколог. Не го казвам с ирония, а на следващата среща, която беше след няколко седмици, Кирил Петков предложи поетапното въвеждане: Сега да се използва процедурата, впоследствие да се добави още едно платно", допълни Караджов.
Той определи като "бомбастична" лъжата, която чул по темата за изграждането на пътя край Кресна, че от "МРРБ, тоест аз, сме създавали условия, едва ли не, да сключим сегашния договор, да бързаме, който бил със фирми на ГЕРБ", обясни министърът в оставка.
"Въпросът с Кресна, с последния участък, който е останал от АМ "Стрма", е много болезнен въпрос. Дали да загубим ОВОС-а (Оценката на въздействието върху околната среда-бел.ред.), който имаме и важи до средата на октомври, или да минем през един компромисен вариант, който компромисен вариант да удовлетворява, както НПО-тата, еколозите и местните жители на Кресна, така и да върши работа на всички граждани, т.е. да има магистрален път. Това включваше възможността да се започне вече приключилата процедура с едно платно по западния склон на Пирин и веднага да се започне проектиране по второ платно, паралелно с това за да няма трафик долу в самото Кресненско дефиле", обясни в детайли проблема с изграждането на пътя край Кресна Караджов.
Казусът е обсъждан преди повече от 4 месеца в кабинета на министър-председателя Кирил Петков, обясни Караджов.
Караджов: Още вчера подадох оставка, никога не съм искал тези пари
"За консултация министър-председателя повика баща си. И аз водих с него повече от час разумен разговор по този въпрос. Предложението за етапност, дойде от бащата на Кирил Петков, изключително разумен човек и отдаден еколог. Не го казвам с ирония, а на следващата среща, която беше след няколко седмици, Кирил Петков предложи поетапното въвеждане: Сега да се използва процедурата, впоследствие да се добави още едно платно", допълни Караджов.
Той определи като "бомбастична" лъжата, която чул по темата за изграждането на пътя край Кресна, че от "МРРБ, тоест аз, сме създавали условия, едва ли не, да сключим сегашния договор, да бързаме, който бил със фирми на ГЕРБ", обясни министърът в оставка.