/ БГНЕС, архив
Да се направи независима техническа експертиза на магистралите „Хемус“, „Тракия“, „Марица“ и „Струма“, както и на първокласния път Видин-Кулата и Околовръстния път на София. Такова искане внесоха в Агенция Пътна инфраструктура депутати от БСП. Средствата за експертизата ще бъдат осигурени от БСП, заяви говорителят на парламентарната група на партията Елена Йончева. Целта е да получим отговор на въпроса: „Краде ли се от българските магистрали?”, добави тя. По думите ѝ в българското общество битува убеждението, че процент от обществените поръчки за големите инфраструктурни проекти се връща във властта.
 
БСП настоява техническата експертиза да бъде направена в независима европейска лицензирана лаборатория, обясни Елена Йончева и добави, че вече се водят разговори с няколко лаборатории:
 
„Става дума за взимане на вертикални ядки, които ще покажат не само дебелината на пластовете, но и техния състав и съответно ще бъде сравнен даденият участък с първоначалните планове. Ние искаме да получим отговор краде ли се от българските магистрали. В българското общество съществува убеждението, че голям процент от обществените поръчки за магистрали се връщат към властта“, каза тя.
 
Според Елена Йончева такава експертиза е единственият начин българските строители да бъдат защитени.
 
„Защото ние имаме прекрасни пътни строители, прекрасни инженери и те вероятно са принудени да правят компромиси, попадайки в определена среда, в която се дават обществените поръчки. Те са длъжни да правят компромиси вероятно, за да получат работа“, допълни Йончева.
 
Все още не е ясно колко би струвала исканата от БСП експертиза, но Йончева заяви, че средствата за нея ще бъдат осигурени от партията, а не от държавния бюджет.

Председателят на Управителния съвет (УС) на Агенцията "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов възложи със заповед на инж. Дончо Атанасов да предприеме всички необходими действия, свързани с внесеното от депутати от БСП искане за извършване на полеви изпитвания на настилката на участъци от републиканските пътища. На инж. Атанасов е възложена цялостната организация и координация на работата по сигнала, съобщи пресцентърът на Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ).
 
Инж. Атанасов е определен за отговорник, тъй като освен член на УС на АПИ с ресор поддържане на републиканската пътна мрежа, той е и дългогодишен служител на пътната администрация. На различни позиции през годините е участвал в изграждането и поддържането на републиканските пътища. В периода 2008-2009 г. инж. Атанасов е директор на дирекцията "Оперативен контрол и управление на риска", от ноември 2013 г. е член на УС на АПИ, а от декември 2016 г. до 26 юни 2018 г. е председател на УС на АПИ.

Междувременно социалистите поставиха и въпрос, свързан с електроразпределителното дружество ЧЕЗ.

„Зад гърба на българите Гинка Върбакова заедно с екипа ѝ влизат в ръководството на дружеството“, каза Елена Йончева и уточни, че това може да стане на извънредно общо събрание, което се предвижда за 27 ноември.

Йончева отправи въпрос към премиера Бойко Борисов - дали е предложил Върбакова и екипът ѝ да станат част от ръководството на ЧЕЗ, както през 2009 година е предложил в управлението на дружеството да влезе приятелят му Димитър Стефанов, известен като Митко-Каратиста.