Концесията за "Росенец" е сключена през 2011 г. по времето на Борисов със срок на 35 години. Служебният кабинет не е променял каквито и да е условия за тази концесия. Защо те така са го договорили през 2011 г. вече е друг въпрос. Това заяви бившият министър на транспорта Христо Алексиев от служебния кабинет на Гълъб Донев.
Служебното правителство не е удължавало този концесионен договор, но даде възможност на "Лукойл" да премести цялата си икономическа дейност в България, което даде възможност на държавата да си събере данъците, и само в рамките на 5 месеца само от "Лукойл" в държавния бюджет са постъпили 180 млн. лева. Това са два пъти повече данъци, събрани от държавата през тези 15 години от тях", коментира още той.
Нинова: Предложението за прекратяването на концесията на „Росенец“ е с двоен аршин
По думите му в резултат на това, че "Лукойл" регистрира дейността си в България, държавата е имала "инструменти да следи ценообразуването и да натиска "Лукойл" да сваля своите цени, което доведе до понижение на цените на горивата с повече от лев", посочи Алексиев.
"Ако се направи проста сметка - ако България употребява 3,5 тона милиона горива, по един лев това са 3,5 млрд. лева, останали в българската икономика и бизнес. Тези пари не са отишли в Русия или Швейцария, или в сметката на някой друг, те са останали тук", изчислява бившият транспортен министър.
Той също така призова депутатите да погледнат Закона за концесиите, според който ревизията на концесията може да се прави единствено от изпълнителната власт - Министерския съвет.
"Ако това пристанище прекрати своята дейност, "Лукойл" няма да може да работи и ще предизвикаме поредната криза в сферата на горивата, което ще рефлектира върху икономиката и инфлацията, както и цените на горивата. Затова трябва да се направи анализ, преди да се взимат решения, които за мен касаят много сериозно гражданите и бизнеса", заяви още той.
Превърна ли се в „ябълка на раздора“ предложението за пристанище „Росенец“ (ОБЗОР)
"Целият тил на това пристанище е на "Лукойл". Собствеността на държавата, дадена на концесия, е само кейовата страна и акваторията - защо това е направено така, пак трябва да се обърнем към 2011 г., когато е подписан този конценсионен договор. Това са проблеми, които са създадени назад във времето. С лека ръка няма да можем да променим това", обяснява още бившият министър от служебния кабинет.
Служебното правителство не е удължавало този концесионен договор, но даде възможност на "Лукойл" да премести цялата си икономическа дейност в България, което даде възможност на държавата да си събере данъците, и само в рамките на 5 месеца само от "Лукойл" в държавния бюджет са постъпили 180 млн. лева. Това са два пъти повече данъци, събрани от държавата през тези 15 години от тях", коментира още той.
Нинова: Предложението за прекратяването на концесията на „Росенец“ е с двоен аршин
По думите му в резултат на това, че "Лукойл" регистрира дейността си в България, държавата е имала "инструменти да следи ценообразуването и да натиска "Лукойл" да сваля своите цени, което доведе до понижение на цените на горивата с повече от лев", посочи Алексиев.
"Ако се направи проста сметка - ако България употребява 3,5 тона милиона горива, по един лев това са 3,5 млрд. лева, останали в българската икономика и бизнес. Тези пари не са отишли в Русия или Швейцария, или в сметката на някой друг, те са останали тук", изчислява бившият транспортен министър.
Той също така призова депутатите да погледнат Закона за концесиите, според който ревизията на концесията може да се прави единствено от изпълнителната власт - Министерския съвет.
"Ако това пристанище прекрати своята дейност, "Лукойл" няма да може да работи и ще предизвикаме поредната криза в сферата на горивата, което ще рефлектира върху икономиката и инфлацията, както и цените на горивата. Затова трябва да се направи анализ, преди да се взимат решения, които за мен касаят много сериозно гражданите и бизнеса", заяви още той.
Превърна ли се в „ябълка на раздора“ предложението за пристанище „Росенец“ (ОБЗОР)
"Целият тил на това пристанище е на "Лукойл". Собствеността на държавата, дадена на концесия, е само кейовата страна и акваторията - защо това е направено така, пак трябва да се обърнем към 2011 г., когато е подписан този конценсионен договор. Това са проблеми, които са създадени назад във времето. С лека ръка няма да можем да променим това", обяснява още бившият министър от служебния кабинет.